Vaknar for tidigt
-
twincesses
Vaknar for tidigt
Hej nu ar jag tillbaka igen!
Allt har verkligen gatt super, tjejerna sover hela natterna, men de senaste tva veckorna har de borjat vakna ca 1h for tidigt. Jag ramsar och ramsar, men nasta morgon hander exact samma sak. Vad ska jag gora??
Lisa
Allt har verkligen gatt super, tjejerna sover hela natterna, men de senaste tva veckorna har de borjat vakna ca 1h for tidigt. Jag ramsar och ramsar, men nasta morgon hander exact samma sak. Vad ska jag gora??
Lisa
Mamma till varldens finaste Liv och Lilly 080903
Hej på er
Nuvarande schema
och mörkläggningen
vi går mot ljusare tider, och solen har en tendens att smyga sig in genom minsta springa, och minsta springa ger en massa intryck som gör det svårara att somna om.
Kolla upp det
Du skriver att ni ramsar och ramsar. På morgonen är det EN pangramsa vid det allra första pipet, och ni får absolut inte vänta med den. Utan upp på en gång och snör i väg ramsan.
Det blir protester säkert de första 2 morgnarna, men den tredje bör bli lugnare, om ni hinner mota olle i grind med pangramsan.
Men som sagt kolla upp schema och mörkläggningen också.
Nuvarande schema
och mörkläggningen
vi går mot ljusare tider, och solen har en tendens att smyga sig in genom minsta springa, och minsta springa ger en massa intryck som gör det svårara att somna om.
Du skriver att ni ramsar och ramsar. På morgonen är det EN pangramsa vid det allra första pipet, och ni får absolut inte vänta med den. Utan upp på en gång och snör i väg ramsan.
Det blir protester säkert de första 2 morgnarna, men den tredje bör bli lugnare, om ni hinner mota olle i grind med pangramsan.
Men som sagt kolla upp schema och mörkläggningen också.
kaxiga storebror på 15 vårar
illbattingen på 2 år och 10 månader
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader
-
twincesses
Tack for svaret! Jag har antligen fatt den heltackande rullgardinen som gor att det blir backsvart i tjejernas rum! Idag ar forsta morgonen nar det ar riktigt morkt i deras rum, men min ena tjej som inte sover sa djupt vaknade 06:30 (ska vakna 08:00). Jag gav en pangramsa, men det kanns inte riktigt som hon lyssnar, och hon blir inte tyst forran jag buffar. Hon somnar inte om!!
Varat schema:
08:00 God morgon + frukost
10:00-10:45 sova
12:00 Ata lunch
13:00-14:30 sova
15:30 mellis
16:30-16:20 sova
18:30 middag+bad
19:30 nattslurk
20:00 God natt
Tjejerna ar 8 manader och 2 veckor, och sover 14h och 35min. Jag har lanat ut min bok men jag skar val ner till 14h nar de ar 9 manader? Borde jag skara ner mer redan nu?
Tusen tack!!
/L
Varat schema:
08:00 God morgon + frukost
10:00-10:45 sova
12:00 Ata lunch
13:00-14:30 sova
15:30 mellis
16:30-16:20 sova
18:30 middag+bad
19:30 nattslurk
Tjejerna ar 8 manader och 2 veckor, och sover 14h och 35min. Jag har lanat ut min bok men jag skar val ner till 14h nar de ar 9 manader? Borde jag skara ner mer redan nu?
Tusen tack!!
/L
-
twincesses
-
twincesses
Hej igen.
Nu kanns det som att jag har mackat och fixat i veckor men jag far inte till det! Tjejerna var magsjuka i over en vecka, och da fick de ata nar de behagade. Att nu komma tillbaka till SHN ar mycket svarare an det var nar vi borjade.
Tjejerna vaknar pa natten, och nastan ALLTID for tidigt pa morgonen. De sover fortfarande 3ggr pa dagen (mest for att vi kanner att de inte kommer att orka med om de inte far sova 3 ggr).
Tjejerna ar 9 manader fyllda, sover 12h natter, och deras sov schema ser ut sahar:
08:00 God morgon
10:00-10:45 lur (45min)
13:00-14:10 (lur 70 min)
16:30-16:50( lur 20 min)
Totalt: 14h 15min
VI valde att skara ner pa den langa luren (70 min, som forut var 90 min) for att en utav de sma sessorna vakande for tidigit hela tiden anda.
Borde de bara sova 2ggr pa dagen?
Nar rycker jag in pa natten? Det kanns som alla sager olika. Later jag de "fraga och grubbla" lite, eller rycker jag inte pa en gang?
Tusen tack.
L
Tjejerna vaknar pa natten, och nastan ALLTID for tidigt pa morgonen. De sover fortfarande 3ggr pa dagen (mest for att vi kanner att de inte kommer att orka med om de inte far sova 3 ggr).
Tjejerna ar 9 manader fyllda, sover 12h natter, och deras sov schema ser ut sahar:
08:00 God morgon
10:00-10:45 lur (45min)
13:00-14:10 (lur 70 min)
16:30-16:50( lur 20 min)
Totalt: 14h 15min
VI valde att skara ner pa den langa luren (70 min, som forut var 90 min) for att en utav de sma sessorna vakande for tidigit hela tiden anda.
Borde de bara sova 2ggr pa dagen?
Nar rycker jag in pa natten? Det kanns som alla sager olika. Later jag de "fraga och grubbla" lite, eller rycker jag inte pa en gang?
Tusen tack.
L
Hej
Jag tycker att du ska lyssna på barnen här.
Tidiga mornar kan vittna om
1. För mycket sömn
2. En tredje lur som inte längre behövs
3. För ljust i rummet på morgonkvisten.
I ditt fall skulle jag gissa på punkt 2
De kommer att orka bra, om du justerar de 2 lurarna lämpligt.
Det kan vara jobbigt en 2-3 dagar men sen går det förbi.
*kram*
Jag tycker att du ska lyssna på barnen här.
Tidiga mornar kan vittna om
1. För mycket sömn
2. En tredje lur som inte längre behövs
3. För ljust i rummet på morgonkvisten.
I ditt fall skulle jag gissa på punkt 2
De kommer att orka bra, om du justerar de 2 lurarna lämpligt.
Det kan vara jobbigt en 2-3 dagar men sen går det förbi.
*kram*
kaxiga storebror på 15 vårar
illbattingen på 2 år och 10 månader
-
twincesses
-
kattklo