Någon som har koll på mollusker?
Någon som har koll på mollusker?
Hej
sonen har mollusker, överallt och någr verkar klia mycket! Vi smörjer lite med cortinsonsalv, Har ngn tips om hur man kn lindra klådan!
sonen har mollusker, överallt och någr verkar klia mycket! Vi smörjer lite med cortinsonsalv, Har ngn tips om hur man kn lindra klådan!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Hej!!
jag fick lära mig när min son hade mollusker att man inte skulle hålla på att smörja för mycket.
Det kan göra att det kliar värre.
Om de blir variga, röda eller infekterade kan man få antibiotika eller så kan man rengöra dem med asolsprit.
Tyvärr så finns det ingen direkt "salva" som man använder, utan håll det rent och torrt och uthärda för de försvinner lika fort som de dök upp, jag lovar
Min son fick en infektion så han fick äta antibiotika,,,
jag fick lära mig när min son hade mollusker att man inte skulle hålla på att smörja för mycket.
Det kan göra att det kliar värre.
Om de blir variga, röda eller infekterade kan man få antibiotika eller så kan man rengöra dem med asolsprit.
Tyvärr så finns det ingen direkt "salva" som man använder, utan håll det rent och torrt och uthärda för de försvinner lika fort som de dök upp, jag lovar
Min son fick en infektion så han fick äta antibiotika,,,
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Men.. mollusker håller väl i sig upp til tre år... Har jag hört i alla fall. Har jag helt fel??? Emilhar en på ryggen som han har haft säkert i ett halvår nu. Han har i 1-1 1/2 år från små blåsor på ryggen som hans hemska mamma petat bort. Det var tydligen mollusker. Den här sista lät jag vara och nu är det bara den och inga nya kommer upp. Men den som är har vuxit lite och är sm ett knappnålshuvud och ser inte ut att vilja försvinna... vad gör man då?
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Letade lite och hittade detta.
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar ... 05,00.html
http://huden.nu/fragor/mollusker
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar ... 05,00.html
http://huden.nu/fragor/mollusker
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Har du privat med ren Aloe Vera gelé? Finns att köpa i tex hälsokostbutiker. Den ska vara ren, dvs 100% Aloe Vera. Denna gelé har funkat superbra på två av mina vänners barn som haft just mollusker, och de hade provat en uppsjö av andra salvor o krämer. Väl värt att prova!
Ja visst gör det de men de är totalt ofarliga och när de har läkt ut så är de ju borta. Inget som återkommer så det är väl inte hela världen. Tråkigt om de får stora molluskkollonier som kliar men det är väl ändå gansak ovanligt... det är ju tydligen ett virus som vi alla har blivit utsatta för eftersom vi vuxna sällan blir smittade av våra barn... och hur många minns att de ens har haft mollusker??? Det verkar var något som de flesta går igenom, vissa mer märkbart än andra. Jag vet inte om jag är nonchalant mot dessa små prickar men jag tycker att det finns så mycket annat att lägga sin oro på. 
Linda
min dotter hade mollusker ganska länge när hon var liten. ATt jag är lite fundersam nu är att sonens mollusker liksom flyter ihop och blir stora och röda och de verkar klia mycket efterom han river i dem så att det blöder. Och här i tropiskt klimat läker sar lite dåligt, tar lång tid. Men visst finns det värre saker att oroa sig för....l
Dotter född 11/12-00
Mitt lilla svar om att det finns annat att oroa sig över var inte för att bagatellisera ditt problem. Det var ett svar på det där om smittorisken... Jag förstår att du är bekymrad om de blir många och irriterade. Man vill ju inte riskera att det blir ngn svårläkt infektion... Men kan ni inte gå till läkare och ta bort dem då? Det blir ju säkert en ganska rejält sår av det också men det kan man ju lägga om och behandla på ett annat sätt.
Linda
Jag vet inte om jag övertolkar men är inte mollusker ett tillräckligt stort problem för att avhandlas här?
Eller var det just informationen om att det var smittsamt som blev för mycket ! Jag tycker det är fantastiskt att folk man inte ens känner tar sig tid och delar med sig om det de vet när man själv inte har så mycket koll!
Jag vet miljoner barn i världen som skulle vara glada om deras enda problem var att de hade kliande och blödande mollusker, men det hjälper ju inte min son!
Jag vet miljoner barn i världen som skulle vara glada om deras enda problem var att de hade kliande och blödande mollusker, men det hjälper ju inte min son!
Dotter född 11/12-00
Nej nej nej jag bagatelliserar absolut inte problemet, det får du inte tro! Jag försökte bara lätta upp lite, det är väl inte hela världen om de får mollusker typ. Det går ju över. Jag skulle inte tex dra mig för att låta mina pojkar bada ihop bara för att Emil nu har en mollusk bara för att de troligtvis smittar via badvattnet. Det är bara det... Ledsen om jag gjorde ngn bekymrad eller arg det var inte min mening... jag ville bara belysa den andra sidan...
Linda