Oj, nu har jag fått läsa ikapp lite här. Va skönt att höra Tina att fnurran löst sig! Ni kan! Både du, Pappa och Dag!
Om inte vi har fnurror? Jodå! Det känns som att våran långlur är en enda fnurra. Ibland vaknar Junior i 45-minskarven och gapar i som mest 10 min innan han somnar om. Nu när Pappan har varit hemma så har det fungerat strålande. Han har mkt bättre attityd än jag som har massor med vargar för detta. Under dessa veckor har Junior också blivit tåligare för ljud när han sover. Dvs han vaknar inte lika lätt av ljud. Vi har väldigt lyhört här hemma...
Det är extremt sällan problem med läggningarna, Junior är iaf inte ledsen. Möjligen sur nån gång men det får han vara då.
Idag har vi haft byggubbar här som bilat upp betonggolvet i vårt badrum på nedervåningen. Kan ju säga att det låter gaaaanska mycket i hela huset. Junior har haft ensamlek, ätit lunch och allt som vanligt. Han har fått ta på sig hörselskydden och gå med Pappan ner och titta vad som händer därnere. Sedan har han sovit middag som vanligt trots det oerhörda oväsendet, man tror inte det är sant. Visst, han vaknade i skarven och surade kanske 5 min som mest men somnade om. Ganska fantastiskt ändå tycker jag! Vi får se hur det blir imorgon. Då fortsätter renoveringen.
Vi kommer att ha det såhär i några veckor nu. Junior och Pappan ska åka hem till Mormor och bo några dagar. Då blir det sova i resesäng borta. Jag har förstås massa vargar men Pappan är coolare. Det värsta som kan hända är väl att Junior kommer på att han kan klättra ur resesängen.
Junior är underbar just nu. Häromdan när vi satt och åt middag så såg han småfåglarna som åt jordnötter i automaten utanför vårt fönster. Då pekar han och säger "tititi mmmm" vilket betyder pippifåglarna äter mat. Förstås!
Han är så duktig och hjälpsam och kan och förstår så mycket så man blir tårögd var och varannan dag. När jag ska åka till jobbet på morgonen kommer han och hjälper mig på med skorna, sedan får jag en kram (och han klappar mig på axeln med ena handen när han kramas) och så vinkar han jätteglad innan han springer in till Pappan som ligger halvdöd i sängen. Hehe!
Imorse när Juniors klocka ringde stod jag i köket och fixade en kopp te till mig. Jag hade varit uppe en stund så jag hade hört hur han legat och tjattrat därinne en stund. Men han vet ju att det inte är morgon förrän klockan ringer och då hör man "iiiih" därinnifrån! Nåväl när Junior kom till mig i köket så pekar han upp mot kylskåpet/köksbänken och säger "nää, nää, nää" och jag frågar "vill du ha nässpray?". Junior nickar och säger "uhm". Jag ger honom den och säger "du får gå till pappa så hjälper han dig". Han springer in i sovrummet till Pappan, upp i sängen, slänger sig tillrätta på rygg och börjar peta in nässpraysflaskan i näsan.

Han är såå fantastiskt duktig och medveten och positiv!!!!
Själv är jag dunderförkyld och har svårt att sova på nätterna. Blir bomtät i näsan, torr i munnen, får rethosta osv. Jag beundrar Junior som bara sover och sover trots snuva mm.