Överflödig som mamma???

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
lillan

Överflödig som mamma???

Inlägg av lillan »

Jag måste bara berätta... :D
Min äldre flicka är fantastisk på att fixa saker själv, vilket ibland kan göra att jag känner mig lite "utanför" och att hon har vuxit upp till en självständig flicka som jag naturligtvis vill...*ler*

Till saken hör att hon spelar fiol vilket hon har gjort nu i 3 år, mycket duktig är hon åxå.
Men hon ville spela piano, så vi ställde oss i kö i samma veva som hon började spela fiol. Tyvärr kom beskedet nu i höst: NU är det dags...hon har kommit in och får börja spela piano!!
Till saken hör, vi har sålt vårat piano sååååååååå nu kom problemet vad göra :?: Hon måste kunna träna.

"ingen fara" tykte min dotter, hon hade pratat med lillans farfar, han har en keyboard och den kunde hon träna på...
"jaha" sa jag vad bra... åkte och hämtade det..
"jamen hur blir det med fiolen då"" undrade jag?
Det hade hon åxå fixat...( man får inte spela två instrument tydligen så det var bara att välja )
Hon hade pratat med respektive lärare och ordnat det där själv... :!:
Ja jisses vad behöver hon mig till :?: :D

Och så kom hon hem igår, "mamma jag vill inte spela piano det var inte så kul som jag trodde jag vill hellre spela fiol"
"jaha sa jag ,vad tycker du vi ska göra då?? kan man byta tillbaka eller??"
"javisst sa hon, inga probelm hon hade redan pratat med lärarna och ordnat det med :!:
Jag blir så glad, hon tar egna intiativ och fixar saker och ting själv... :wink:
Stolt blir jag:)
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Sussi

Inlägg av Sussi »

Den tjejen kommer att gå långt :D :!:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad imponerande!
Otroligt företagsam tjej! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"