Hej Chokladkaninen!
Nä, hon kan faktiskt inte vända sig än, kanske pga av att hon inte sover på nätterna

Nä, skämt åsido, det kommer väl. Allt du skriver håller jag med om men jag lovar dig, i verkligheten, vår verklighet så är det hur svårt som helst. Hon gallskriker om jag ej tar upp henne. Lyckas jag få henne att somna vaknar hon inom kort igen. Och tro mig, jag har testat magläget många ggr. Hon trivs inte så, iallafall inte just nu, och det måste jag respektera/acceptera.
En vanlig dag äter hon:
Vid 6-7 Bröstmjölk
Vid 10 En portion gröt med fruktpuré+vatten
Vid 13.30 Bröstmjölk
Vid 16.30 En liten burk köttpuré+fruktpuré+vatten
Vid 18.30-19 Bröstmjölk, ibland ersättning
Vid sista målet eller slurken eller vad man skall kalla det är hon egentligen mätt sedan 16.30 upplever jag det som men hon äter ändå rejält vilket gör att hennes mage blir orolig.
Jag tycker hon äter massor men det kanske är för lite

Hon verkar inte få i sig mer än den mängden gröt och mat som ges.
Har du tips på matrutiner för en 6 månaders?
Jag har ju människor omkring mig med bebisar i samma ålder och när jag pratar om hur jobbigt det är med alla uppvaknanden så tycker de synd om oss och förstår ej hur man orkar. Sedan kommer det fram att deras egna bebisar måste de stoppa in nappen på 5-6 ggr per natt och det är ju inte mycket bättre än hur vi har det

Skillnaden är att min tjej äter lite från sin napp
Snart skall jag sluta amma och jag är ju inte jättesugen att ge ersättning om nätterna men vi får väl se hur det går. Det handlar ju om närhetsbehov också. Barn är olika och vissa kanske behöver närhet om natten små korta stunder även om de få massor på dagen. Det är inte så jag vill ha det men jag vill inte heller neka min dotter den närheten om hon nu behöver den om du förstår hur jag menar. Hur kan man med säkerhet veta att hon inte känner sig helt förtvivlad om jag ej tar upp henne, vilket hon verkligen verkar bli de flesta ggr:( Som jag skrivit förr, min son var likadan och när han väl började sova hela nätter så har han fortsatt medan vi har vänner vars 4 åringar kommer in till mamma och pappa varje natt.
Ja, jag är nog lite ambivalent. Jag vill inget hellre än att få sova lite längre pass om natten men jag tror inte heller det skadar min dotter att få komma upp som hon gör. All den energi som går åt till att försöka få sova gör mig trött som bara den, ironiskt nog. Tids nog sover hon lite längre i stöten.
Jag tackar alla er som svarat på mina frågor och på ett sådant positivt sätt stöttar alla oss vilsna. Men jag får nog inse att det funkar inte för vår familj. Jag har en glad tjock charmig liten tjej som precis lärt sig smacka med läpparna, något jag gjort ca en vecka. Hon är otroligt nyfiken och under den tjocka magen döljer sig nog ett sexpack för innan hon vart redo för att sitta upp i vagnen så låg hon i sit-ups läge hela tiden
Kram och kärlek till er alla!
Stolt mamma till Pojke 041211 Flicka 081112 född genom planerat kejsarsnitt 10 dagar innan BF