Sover bra, men vill slippa nattammningen!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Annaborg

vagning

Inlägg av Annaborg »

Hej igen!

Ett litet tillägg...

Det som talar för vagningen är att jag är van vid den tekniken. Jag vet att jag kan lugna honom i vagnen. Buffningen testade jag med min äldsta son men lyckades inte så bra. Dock så kanske jag inte hade rätt teknik. Han sov inte sin hela natt förrän 14 månader....och jag vill försöka undvika samma mönster. Sedan sover mitt äldsta barn uppe i närheten av spjälsängen och det är lättare för mig att köra kuren nere i vårt hus så att min äldsta son inte störs så mycket. Alternativ får jag flytta spjälsängen.

:) Anna
Anna
Annaborg

vagning

Inlägg av Annaborg »

Hej igen!

Ett litet tillägg...

Det som talar för vagningen är att jag är van vid den tekniken. Jag vet att jag kan lugna honom i vagnen. Buffningen testade jag med min äldsta son men lyckades inte så bra. Dock så kanske jag inte hade rätt teknik. Han sov inte sin hela natt förrän 14 månader....och jag vill försöka undvika samma mönster. Sedan sover mitt äldsta barn uppe i närheten av spjälsängen och det är lättare för mig att köra kuren nere i vårt hus så att min äldsta son inte störs så mycket. Alternativ får jag flytta spjälsängen.

:) Anna
Anna
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej

Det Han är alltid jättehungrig den första gången han vaknar på natten. Han äter ju tre gånger per natt men mest vid elvatiden
.

Betyder tycker jag att han behöver mer mat under dagen.
Vore jag du skulle jag utöka den "riktiga" långsamt i snabbt tempo.
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Annaborg

maten

Inlägg av Annaborg »

Hejsan!

Jag förstår inte riktigt... Jag håller med att han nog får i sig för lite under dagen. Men menar du att jag ska ge honom mer riktig mat som gröt och liknande under dagen och försöka göra det snabbt.

:D Anna
Anna
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jag förstår inte riktigt... Jag håller med att han nog får i sig för lite under dagen. Men menar du att jag ska ge honom mer riktig mat som gröt och liknande under dagen och försöka göra det snabbt.
Eftersom sonen nu snart är 7månader skulle jag ge honom smakisar i långsam men snabb takt.(är du med?)
Potatis,paklsternacka,motot mm till att börja med till att sedan utöka detta till kött och fisk.kör en sak i taget till att sedan utöka till en annan.Och så fort du ser att magen klarar av maten så utöka mängden mat állt eftesom.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Annaborg

mat

Inlägg av Annaborg »

Hej!

Jo, nu är jag med på vad du menar:) Min son är 5,5 månader och blir snart 6 månader vilket inte är så stor skillnad på 7 månader. Jag har testat och gett honom gröt på kvällen två dagar i rad och båda nätterna har han sovit ett längre pass på fem timmar! Jag fortsätter med smakisar och gröten tills han blir sex månader och sedan tänkte jag mer och mer ge vanlig mat. Evenuellt väntar jag med att kura honom och ser om han sover ännu bättre efter introducerad vanlig mat. Vad tycker ni? Hur hade ni gått tillväga? Blir det svårare att kura honom när han är äldre?

:D Anna

Sonen är född 2008-11-12
Anna
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Om inte sömnen är helt bra nu så hade jag sett till att läsa på så mycket jag kan och sen komma igång och kura så fort man känt sig påläst! Det är ju för barnens sömn som vi alla här kämpar :wink:
*kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"