sova på mage på långpromenad - VAGN

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
KMI

sova på mage på långpromenad - VAGN

Inlägg av KMI »

Hej!

Min dotter är nu 6 månader och sover som en klocka sedan vi gjorde SM för 3 månader sedan!! Eftersom vi inte läste Barnaboken innan vi blev föräldrar så har vi en Bugaboo som inte är så jättestor. Det har gått bra att Stella sover på magen i den fram tills nu när jag i slutet fick mosa ner henne och hon nästan stod på knä och sov. Vilket iofs gick bra... Nu har vi i alla fall bytt till sitt-insatsen. Den har 3 lägen och går att fälla ganska långt bak. Dock så är den inte platt, utan lite uppåtvinklad för benen. Och hon måste ligga på rygg (med benen lite upp) och sova. Det har gått över förväntan när vi övat på detta på de korta lurarna, 30 min, men jag är rätt säker på att det inte kommer funka lika bra på hennes 2 timmars. Hon har ALDRIG sovit på rygg, utan alltid på mage. Och vi använder vagnen mycket som sovplats så jag känner mig orolig att vi nu måste stanna hemma när Stella ska sova.
Hur gör ni som har barn som vuxit ur vagnen? Vi bor i London och 3-trappor upp så Stella sover bara ute när jag är på promenad, vilket är nästan varje dag, så resesäng ute är inte ett alternativ. Om vi reser så är det ju bra att ha en vagn hon kan sova i om vi vill ut och äta middag etc. Detta måste alltså lösas!
Tips??

TACK!
Kajsa
Mamma till Stella 080822 40+2 och
Buster 091130 39+3
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Förlåt för sent svar, alldeles för sent.

Vi har erfarenhet av vagnen.
Lur på 2 h gick sisådär. Inte alls. På rygg.
Vi lyckades med 45 minuter.

Vad är alternativet?

Annan vagn?
Fler lurar?
Förlänga natten?
Lur inne?

Hur går det för er?

:D
KMI

Inlägg av KMI »

haha, ja lite sent men det gör inget! :)

det gick över förväntan och stella sov som en stock även på rygg så min oro var helt onödig. men för nästa barn blir det en annan vagn...

k
Mamma till Stella 080822 40+2 och
Buster 091130 39+3
father of sons

Inlägg av father of sons »

:thumbsup:
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Min erfarenet av sådan vagn är att det gick bra att sova på rygg så länge vagnen var i rörelse, men inte när den stod still.
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"