Ur barnamun..*ler*

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
lillan

Ur barnamun..*ler*

Inlägg av lillan »

Måste bara berätta vad som hände i våras...
Jag födde mina barns halvsyskon, vilket blev en mindre omställning för oss alla, vilket vi var medvetna om.
Min dotter trodde helt plötsligt att det var hon som var mamma och berättade vad man ska och inte ska göra.
Min son tyckte att lillasyster var "dööööö tråkig", och jag hade ( har ) :?
mitt humör som går upp och ner vilket hela familjen fått erfara... :roll:

Nu hör det till saken att min son hade kroppen som tema i våras...de pratade om hur det fungerar osv . Min son som är mycket intresserad om rymd, kropp och ser som helst på Discovery på tv, tyckte det var mycket roligt.

En dag så pratade de lite om gener och DNA, min son funderade mycket omkring det och frågade vad det var...
Ja sa hans lärare och beskrev så gott han kunde, förklarade åxå att forskningen har gått så långt att inom en framtid kan man snart"ta bort" en "dålig" gen så om man var mycket arg så kunde man bli lite gladare som person.

Min son satt länge och tänkte...
Tittade senare på sin lärare och sa:
- Ja du Bengt, det skulle min mamma verkligen behöva!

Ja, man vet inte om man ska skratta eller gråta, men jag tog det med en klackspark och har börjat tänka lite mera på hur jag verkligen är :)
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jo visst får man höra sanningen från barnen. :lol:

Men du gör ju också rätt i att ta det till dig. Man väljer faktiskt hur man reagerar - i varje situation. Även om det inte känns så alltid så är det så. Hur du än reagerar och vad du än gör så sätter du ändå stopp någon stans. Du väljer var det stoppet är.

Själv har jag valt (för några år sedan) att inte bli irriterad i kön på ICA/Konsum. Jag hörde att det gick att bestämma och jag tänkte att personen var helknäpp. Men när jag stod där i kön irriterad över att det tog tid, och att kön bredvid gick mycket fortare... så kom det upp i tankarna att det faktiskt bara är mig (och möjligen familjen som är med) det drabbar att jag är irriterad. Så då tänkte jag att det är ju bättre att låta bli - DET FUNKAR :shock: :lol:

Nu är inte jag på något sätt någon supermänniska som aldrig blir irriterad, arg eller ledsen, och ibland känner man t.o.m för att bli det. Men med tankesättet har jag lärt känna mig själv och mina reaktioner bättre.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"