Hejsan!
Nu har jag ännu några frågor som dykt upp.
Eftersom han nu redan tenderar sova 12 h nätter, så undrar jag då:
ska jag nu redan hjälpa honom vidare vid uppvak eller ge mat? tycker själv att han verkar väldigt ung i ålder att redan ta 12 h natt, men kan ju hända att det inte är så ovanligt, bara kanske jag som inte "vet" huruvida vissa babysar har hela nätter redan eller inte.
Inatt vakna han till lite, jag hade vagnen bredvid sängen och var själv så dödstrött, så att jag utan att "tänka mej för" drog sakta i vagnen några gånger, och han somnade om. Jag ger numera "nattmackan" som sista slurk på kvällen.
Och ännu:
Är det nån ökning nu vid 3 månader också, alltså hjälp vad han äter...det går ju att "hälla" i honom massor, mitt frysförråd tar ju snart slut
Jag ammar först vid varje mål, men sen egr jag flaska, tycker detta sätt har fungerat. Pumpar ut mera, ihopp om att mjölkmängden ska öka, använder nerfryst BM, ger fårstås även tillägg vid behov.
Jag väntar minsann på att snart kunna introducera gröt m.m. Han blir ju 3 månader nu nästa vecka, så inom några veckor ska jag väl kunna börja på?!
Ja, det låter säkert "lyxigt" med våra nätter, och det är det, är tacksam att det gått så oväntat bra...men denna mor är nog väldigt trött ändå..han e ganska krävande dagtid och dessa förbaskade skarvar..inte en chans...som jag då redan sagt många gånger. Dom fungerar inte!! Skulle dom också funka, så vore det ju alldeles underbart!!
Ja tusen tack ännu för ala fina svar jag fått, önskar jag hade mer tid att surfa runt här på forumet och "lära" mej ännu mera, men just nu finns inte en gnutta extra ork, och inte tid heller. Antagligen e jag extra trött efter denna sega slemmiga förkylninsperiod som bott hos oss säkert 4 veckor.
Ha de gott allihop!!
Sara