Imødekomme 2-mdrs søvnbehov for natten - hvad gøre??

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
troldemor

Imødekomme 2-mdrs søvnbehov for natten - hvad gøre??

Inlägg av troldemor »

:D Hej - er der mon nogen med erfaring som kan hjælpe... :?: Anna har givet gode råd i tråden "den omvendte (søvn) verden", men jeg overvejer stadig hvad der er bedst for lille Vilma (2 mdr) :roll: :D

Sagen er at hun sover godt om natten - fantastisk 8) - har faktisk sovet 4 dage i træk 10½ time. Hun rumsterer dog en del til og fra men hun siger ingenting. 4 nætter har vi derfor ikke gjort noget, men blot ladet hende ligge til morgenen hvor vi har vækket hende 6.30 :shock: Men nogle gange rumsterer hun rigtig meget og sutter på hånden og kan ikke finde ro - og jeg kan ikke finde ud af om vi skal lade hende rumstere eller komme hende i forkøbet ved at give hende mad om natten (hendes nat starter kl. 20).
Forleden nat rumsterede hun meget i en ½ time kl. 5 om morgenen så til sidst gav jeg hende mad og lagde hende igen, men det blev noget rod fordi det var så tæt på tidspunktet hun skulle op. I morges rumsterede hun meget ved 3-tiden og fik mad der, men kunne ikke falde til ro igen (der måtte vagnes) før 5 - men hun spiser som en hest når hun får mad om natten :shock:

Vi diskuterer og diskuterer for at gøre "det rigtige" men kan ganske enkelt ikke finde ud af om det er at give hende en natslurk ved sengekanten når jeg går i seng, vække hende efter 7-8 timer for natslurken eller simpelthen lade hende være...Undrer blot om det bliver forvirrende for hende hvis det veksler fra nat til nat :?:

Hvad skal vi mon gøre for ikke at forstyrre Vilma men omvendt imødekomme hendes behov (i følge Anna skal en 2-mdr jo kunne sove 8 timer uden mad, men 10 timer :?: :?: :?: ) - hvad skulle I gøre :?:

Vil være rigtig glad for nogle tanker fra Jer :D /Annemette
Mor til to fantastiske troldeunger - Augusta fra marts 04 (SHN ved 3 mdr, sover godt) og Vilma fra juli 05 (standardmodel fra start af, sover godt). K?reste med den vidunderlige mand og far Morten.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det är bara att tacka och ta emot :lol: Klarade hon inte tio timmar utan mat skulle du nog få höra det :shock: :!:

Men tidsbestäm hennes natt och låt morgonen infalla på samma tidpunkt varje morgon vare sig hon sover eller är vaken.

För två-tre månader sedan rumsterade hon om rätt ordentligt inne i magen. Tyckte du synd om henne då, trodde att något var fel och försökte få henne att ligga stilla :?: :lol: Hade du inte snarare blivit rejält orolig om hon INTE hade rört på sig :?: :lol:

Läs gärna februarikrönikan 2005 :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
troldemor

Inlägg av troldemor »

:lol: præcis som jeg egentlig tænkte :lol:

Det spørgsmål som jeg åbenbart ikke kan få formuleret :shock: :lol: er:

Hvis jeg som udgangspunkt bare lader hende ligge - sovende eller vågen - de nætter hvor hun ikke siger noget - hvad gør jeg så de nætter hvor hun vågner og skriger eksempelvis kl. 3 eller værre kl. 5 (når morgen er 6.30) :?: :?: :?: :

a) hjælper hende til ro såklart :) men lader hende ligge :?:
b) giver hende mad og hjælper hende til ro om nødvendigt :?:

:lol: Tillægsspørgsmålet: bør hver nat være ens eller kan hun få mad nogle nætter (hvis hun giver lyd) men ikke andre :?:

:D Annemette - mere god chokolade må snart være på sin plads til elskelig dame i Gastsjön :lol: :lol:
Mor til to fantastiske troldeunger - Augusta fra marts 04 (SHN ved 3 mdr, sover godt) og Vilma fra juli 05 (standardmodel fra start af, sover godt). K?reste med den vidunderlige mand og far Morten.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"