Nancyfamiljen - återkomsten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nillan

Inlägg av Nillan »

:D Tjejer kan det definitivt inte inte bli för många av.... Det är inte utan att man blir lite avis som sagt. :wink:

Du har mitt fulla medlidande vad gäller bihålorna. Jag åkte dit på just det när jag var gravid senast. Dum som jag var försökte jag uthärda in i det längsta utan penicillin (vilket drog ut på eländet i flera veckor), men jag fick krypa till korset till slut och nästan be om det. Då försvann förutom smärtorna den tunga tröttheten....
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

En liten Lykke..?!?
WOW, fyra systrar! Så nära varandra i ålder! Tänk dig dem som tonåringar! Å vilken lyx, vilken...Lykka!

:lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tvi för den lede vad ont med bi-skiten... Blä. Hoppas det var den sista sköljningen i mammaminne. :wink:

Lycke är rart fast med ck tycker ju jag då. Vi bor ju inte i Danmark. :lol:

Luz blir för likt Lussi men vad sägs om Leona? :wink:

Kram Jannika
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Åh vad fint -Lycka!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vilka fina namn ni kommer på :D Tack för engagemang :heart:

Lustigt nog är väldigt många av dem redan upptagna via släkt, vänner och bekanta. Har inte tänkt på innan hur många "L-flickor" vi omger oss med :wink:

Lite OT kan jag berätta att detta med "L" från början är en ren tillfällighet. Då Lucine låg i magen hade vi inte en tanke på att namnet skulle börja på nån viss bokstav. Sen hittade min man "Lucine" och blev så kär i namnet så till slut föll jag till föga och tänkte att jag vänjer mig nog. Nu känns det hur rätt som helst och det är ju även ypperligt tacksamt att göra smeknamn på som "Lussi", "Luss", "Lussebullen", "Pussiluss"...

Numera har vi dock målat in oss i ett hörn så alla andra bokstäver måste räknas bort.

*frieda*: Tack :heart: Wilbur, det måste väl vara 80-tal eller :?: Eller så är det jag som leker yngre än jag är...

Fjällmor: Tack :wink: :heart:

/LO: Tack för ditt roliga och fina inlägg :D :heart: Undrar som Fader A och Father A är av samma skrot och korn fast varandras motsatser :wink: :?: Vi får se när SusanD:s lilla bebis kommer 8) :wink: :heart:

Fina namn. Och de allra flesta finns i vår omgivning. Kanske inte "Lisbet" men å andra sidan kanske det inte är klockrent tillsammans med de övriga :wink: Nej då, inget självändamål i sig att vara ovanligt men det måste vara liksom samma feeling (för att sno ett Jannika-uttryck). "Lola" har jag föreslagit hemma men det föll inte i god jord.

miar70: Åh vad fint :D Skall anteckna :wink:

blivandemamma: Tack :heart: Känner mig en smula mållös själv om jag får säga så :roll: :wink:

Elle: Jo det hade jag allt gissat :wink: "Lilly" är hur fint som helst :heart: Släktnamn dock...

Johanna w.: "Luz" är så fint :heart: Hoppas att du får användning för namnet. För vår del (precis som Jannika skrev) för likt Lucines vanligaste smeknamn "Lussi" eller "Luss".

Stilla: Tack :heart: "Livia" är jättefint :D

ElinN: Tack :D :heart:

Nillan: Åh då vet du...:heart: för j*vligt ont gör det. Jag hoppas att du slapp spola bihålorna för det var ännu fulare ord inblandat och...nej jag skall inte skrämma upp nån.

Nya mamman: Tack :heart: Och tack för fint namnförslag (som tyvärr redan är upptaget).

Jannika: Ja tvi för den lede... :evil: Jag kanske berättar om fredagens spolning lite senare och bara i underhållningssyfte. För skräckfantaster. Och med utfärdade varningar :wink: Namnet du föreslår är inte dumt alls :wink: Fast en smula ödesmättat...Som att sätta punkt om du förstår.

Har haft lite tankar på att ta ny bokstavskombination i början av namnet och då är "Le", "Lu" och "La" upptaget. Fast det kanske inte spelar så stor roll egentligen.

Johanna w.: Jättefint förslag :D

Tack igen :heart:

:heart: Stor kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hallå Nancy! Vilken underbar tråd! :wink: :D

Kalaskakans lilla smula då? LUNA

Och nu gäller det att få till födelsedatumet också :wink:

Kram från Tinis :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Och jag som bara älskar Linnéa, mitt favvonamn bland tjejer.

Kram på dig Nancy raring, jag saknar dig på forum och dina kloka ord, ser fram emot en SoS tråd med nästa fining. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nancypancy skrev:Jannika: Ja tvi för den lede... Jag kanske berättar om fredagens spolning lite senare och bara i underhållningssyfte. För skräckfantaster. Och med utfärdade varningar Namnet du föreslår är inte dumt alls Fast en smula ödesmättat...Som att sätta punkt om du förstår.
Här sätts inga punkter i min värld i alla fall. :lol: Jag tänkte mest att om föreställningen inte stämmer med verkligheten har man två val - anpassa verkligheten efter föreställningen eller föreställningen efter verkligheten. :wink: Där någonstans i det gyttret hittade mitt namnförslag en väg... :lol:

Fast det är klart, jag vill ju inte bidra till några förhastade slutsatser. Inte alls. 8)

Jag gillar också Luna. Och Liva. Livia minus ett i. Passar ett glatt och vitalt barn med spring i benen, haha! Luna är en unge med gåtfull blick och temperament mer likt en sommarnatt än en vårdag. Om man nu får vara lite poetisk.

Ser med spänning fram mot frossandet i detaljer av fredagens skölj. :thumbsup:

Kram! Jannika
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

En fjärde flicka, vad härligt :D :D :D Mera namnförslag: Leonie

skickade pm till dig Nancy för nån vecka sen, men det står som oläst ännu. Menar inte alls att det är bråttom med det, skulle bara kolla om jag alls lyckats skicka det till dig :wink:
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sussi

Inlägg av Sussi »

Grattis vad roligt Nancy med ännu en liten tjej!

Namnförslag är det dåligt med :) Linnéa är fint tycker jag, det heter min 98-åriga farmor :) Men det passar kanske inte så bra in med de andra. Liva och luna gillar jag också.

kram! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Hur mår du vännen :heart: ?

Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tinis skrev:Hallå Nancy! Vilken underbar tråd! :wink: :D

Kalaskakans lilla smula då? LUNA

Och nu gäller det att få till födelsedatumet också :wink:

Kram från Tinis :heart:
Heej Nancy!

Hittade hit först nu och ville bara säga att det är fritt fram att Luna'ea Lillasyster om du anser att det är en Luna!
Världen blir vackrade med fler Lunor :heart: :D

*Vinkar i övrigt ivrigt till Tinis och skickar massor med kramar*!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Nancy!

Hoppas att familjen mår bra nu efter alla sjuksvängar. Jag vet hur jobbigt det är att ha två barn sjuka (och en make, blir ju som tre barn ibland :lol: :shock: ) så kan tänka att det inte är någon dans på rosor för dig direkt...

Hoppas du fick mitt mail, som skickades lite sent men ändå. Det var så härligt att veta att du läst samma text på dina flickors dop, som min lilla lillebror läste på Ebbes. Och barnaboken som ger pricken över i:et liksom.

Det är så häftigt att ni skall ha ett barn till! Jag vet ingen som du! Helt galet fräckt. Hur känner du inför TIDEN? Att hinna allt och alla? Jag kan tycka att det är mitt största dilemma på dagarna. Att dygnet har för få timmar. Man vill ju räcka till, finnas där och samtidigt få tid för sig själv. Allt detta utan att klona sig. Hur tänker ni om det?

Äsch, ville inte nåt speciellt egentligen. Bara säga att jag hoppas att det finns mer plats för den här tråden snart, fast TIDEN springer så snabbt.... :wink:

Kramar,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Tack för alla underbara hälsningar och namnförslag :heart:

Här har vi en ganska slutkörd Nancymamma vars familj varit oavbrutet sjuk i en månad nu. Dränerad, tom och går på reservenergi som egentligen inte finns.

Lani: förkylningar som avlöser varandra och stundtals feber.

Lussi: påbörjar idag sin tredje antibiotika-kur pga dubbelsidig öroninflammation som ej vill ge med sig, visa dagar 40-41 graders feber.

Leia: inne på andra omgången antibiotika pga två öroninflammationer och spruckna trumhinnor, nu även hosta och ont i halsen.

Pappa: förkylning som vägrar ge med sig.

Nancy: envis förkylning och med piffigt inslag av bihåleinflammation from hell, inflammationen borta men inte förkylningen.

Så jag har ohjälpligt försummat trådar och pm, inte meningen. Får råda bot på detta när vi mår bättre men ännu känns det lite långt borta :?

Tinis: Jättefint förslag :heart: Känns bara lite för nära "Lucine" men det kanske är jag som är petig :wink:

TorsMamma: Jättefint men upptaget av kusin till barnen. Klart nästa lilla gosa skall få en tråd på "Späda" :wink:

Jannika: Love you :heart: Tack.

Tilda: Jättefint namn och ett av de som snurrat lite i tankarna :heart: Ser först nu att jag har oöppnat pm från dig Tilda, förlåt :oops:

Sussi: Tack fina Sussi :heart: kram till dig också :heart:

Elle: Tack min vän :heart: Ibland kommer jag på att jag visst väntar barn också. Det har liksom inte riktigt hunnits med sista tiden...

Kalaskakan: Tack för din fina tanke och din generositet :heart:

blivandemamma: Tack för din fina hälsning. Får be att återkomma med bättre svar när vi blir lite friskare här. Just nu skulle jag nog bara gnälla :wink: Fast på nåt jäkla vis funkar dagarna ändå... Nä mer om det en annan dag. Fick ditt pm men försummat även dig. kram :heart:

Nu vill Leia sitta vid datorn :wink:

12/5 skall vi på ultraljud. Tydligen med mer omfattande "organscreaning", nytt för i år tror jag. Får se om jag vågar titta denna gång... :roll:

:heart: Stor kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Klart du vågar! Tänk om det är sista bebin och så har du inte tittat sista gången du fått chansen. Va? OM det är sista alltså... 8) Man veeeet ju inte. :lol:

Nu hoppas jag att ni fort blir friska allihopa. Föräldrar har ju en tendens att dra på sig sjukor de med när barnen är sjuka. Jag tror det är pga att tiden för egen vila/återhämtning blir så knapp. Healing skickad en masse! :heart:

Love you too. :D

Puss! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"