HJälp mig, kurad för 5 mån sen!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Alle

HJälp mig, kurad för 5 mån sen!

Inlägg av Alle »

Hej! Skrev här i dec-jan, fick massor av hjälp då vi kurade vår då 7-mån gamle kille. Tack! Fick efter ca 1 mån styr på nätterna, bra insomning(som hållit i sig), sov bra nätter(ibland hela, enstaka uppvak som han klarade själv), vaknade efter en hel del kämpande(5-6v)ca 07.30.

Förstörde en del i samband med kortare resa i början av februari.Sen flunssa på flunssa..tänder på tänder...Somnar som sagt bra, men vaknar ngr ggr per natt o gråter, står i sängen, somnar ofta genast nattetid då vi lägger ner honom.Men morgnarna har i 3-4 veckor varit tidiga, ren kl.6.00. IBLAND får vi honom att somna om genom att sitta o paja, buffa på rumpan osv brevid sängen, men kan lätt ta över 1 timme, men kan vakna efter 5 min och så får vi göra om allt.han verkar trött!! Ändrade från 2 lurer till 1 för ett par veckor sen, ingen effekt på morgnarna annat än att han e jättetrött fram till 12 då han läggs ut o sova.Lämnade alltså bort en 45-minutare 9-tiden.Nu sover han alldeles för lite per dygn, från 20-06 och sen 2 tim på eftermiddagen(ibland 2h15min). är irriterad och mammig.

vet inte om vi borde köra en minikur igen, eller?? Han somnar till ramsa, men annars används den egentligen inte längre. Vet att vi heller inte gör som råden om tidiga morgnar säger, men lite svårt med storasyskon i samma rum, därför blev det mera pajande vid sängen då för ngr veckor sen då 6-uppvaken började.har någorlunda mörkläggning, men förtsås klart ljusare nu på morgonen än för ngr mån sen.
Son född 05/2008
sockerprinsessan

Inlägg av sockerprinsessan »

Hej!

Jag kan bara prata av egen erfarenhet med min egen son att om jag går in till honom (då är han väldigt ledsen och ledsen på ett sätt som jag inte känner igen) och stannar för länge när han så blir han mer irriterad på att jag är där än om jag ramsar utanför. Jag hade arbetat med ramsan så att den verkligen tar så slipper du vara inne hos honom.

Mörkläggning är A och O. Tejpa sopsäck för fönstret eller kläm fast den i fönstret, inte det minsta snyggt men mkt effektivt. Jag har först sopsäck tejpat på fönstret, mörkläggningsgardin och sedan ett påslakan övan på det.

Hoppas jag har kunnat ge din nån input. Jag tror att er son vet vad som gäller bara du visar honom förtroende och du intar den självklara attityden :D Lycka till
Snutte 080528, kurad 3 feb 09
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Hej där! Och välkommen tillbaka :oops:
Jag hade nog i dina kläder satt upp ett nytt "bergfast" schema och kört en minikur från dag 2.. Ni har ju kurat en gång, och har mycket "gratis" sen dess..
Hoppas att ni kan komma fram till vad som passar er, och att vi kan komma med lite hjälp, råd och stöd!!
*kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"