Nattvandrande 4-åring. Hasp på dörren?

Skriv svar
Citymamma

Nattvandrande 4-åring. Hasp på dörren?

Inlägg av Citymamma »

Hej!

Vår son som är drygt 4 år kommer vandrande till oss MINST 3 gånger per natt och vi håller på att bli galna. Vi går omedelbart tillbaka med honom varpå han somnar om i sin säng, men inte desto mindre är han tillbaka i vårt rum några timmar senare.

Det här har hållit på ett bra tag tyvärr, för att vi inte vet hur man löser det.

Har någon några tips? Min syster föreslår hasp på VÅR sovrumsdörr. Vad säger ni om det? Jag tycker att det låter lite läskigt - finns det andra metoder?

Tack för hjälp!
Väldigt trött, gravid mamma
Mamma till Samuel född i december 2004 och Lydia född i augusti 2006
miniz

Inlägg av miniz »

Hej citymamman!

Vi har ocksa haft en som försökt komma in till oss, vi gick ocksa tillbaka med henne och stoppade om #-o underhallning i stor stil kallas det... Sa da slutate vi stoppa om, bara följa in. Underhallning det med... Efter det slutade vi följa, vi sa (när vi lag gott och varmt under täcket) att hon kunde ga och lägga sig själv. Detta var ingen underhalling och hon tröttnade snart. Trakigt ska det vara, pa natten. Hon fick pressa fram lite grat nagon gang för att kolla om vi kanske skulle vilja följa med, men icke sa nicke.

Nu försöker hon inte det mera.

Försök det, som en kur. Det tar sina tre nätter innan han fattar galoppen och en till tva veckor innan vanan sitter!

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Citymamma

Inlägg av Citymamma »

Hej!

Jag vill bara sent omsider tacka för ditt svar!

Vi körde det som en kur, rörde oss inte ur sängen; han blev arg som ett bi och stod och skrek och stampade men resignerade till slut med ett "jag går väl tillbaka själv då!!!!!!".

Efter några nätter släppte det.

Han kommer fortfarande ibland, men tar då bara en klunk av mitt vatten och går snällt tillbaka själv.

Stort tack för dina råd som fungerade utmärkt!
Mamma till Samuel född i december 2004 och Lydia född i augusti 2006
miniz

Inlägg av miniz »

:thumbsup:

Härligt! Bra jobbat.

Sov sà gott!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"