Syskonrum ?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
joeleen

Syskonrum ?

Inlägg av joeleen »

har stora funderingar kring detta med att barnen ska dela rum. Jag har en liten kille på snart 2 år som blir storebror i september nu.
Till en början får nya lilla bebis sova inne hos mig, men när jag fått lilla att sova i någorlunda samma tid som stora tänkte jag låta dessa två dela rum. Möjlighet finns för dom att ha ett varsitt sovrum...men jag hade någon idé om att det kanske faktiskt kan vara ganska mysigt att dela rum när man är så jämna i ålder ? Eller vill man ha sitt egna krypin om det ges möjlighet?
Jag är ensam med både första och magen nu så jag behöver bolla lite med människor...blir lite trist att bolla med väggen, för minstingen vill inte direkt diskutera inredning haha :lol:
Joeleen
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Hej joeleen och jättevälkommen hit till forumet :!:

Först: all respekt till dig som är ensam :heart: förälder! Jag tycker enastående mamma låter bättre än ensamstående :wink: . Och grattis till lilla grynet i magen :-({|=

Jag tycker du tänker alldeles rätt i att låta barnen sova ihop, jag har haft mina barn tillsammans tills de blivit 10-11 år och det har funkat hur bra som helst! Jag har haft de små hos mig tills de sovit hela nätter, runt fem månader, sen har de fått flytta in till syskonen.

:idea: En idé kan vara att ha ett sovrum för barnen och ett lekrum!

Skickar med en länk som handlar om det här:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... t=dela+rum

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
joeleen

Inlägg av joeleen »

:D Tack så hemskt mycket för ett så varmt svar :D

Ja enastående mamma klingade finare hihi. Men det är kanske sånt man säger till andra mammor...hör det inte lika ofta från fäderna...men tack :wink:

Ja jag bor så bra att det finns möjlighet att fixa ett mindre sovrum åt de små sedan och ett större till bara lek....helt inne på de spåret, men de e skönt att höra det från någon som hunnit testa på.

Min son är redan jättemån om bebisen i magen o dom kommer ju att bli väldigt nära varandra så att dela rum lär nog bara kännas tryggt för dem båda sen.

En ny variant att visa ömhet för magen häromdagen var att ge min navel sin napp :lol: Får hoppas han välkomnar syrran eller brorsan lika varmt in i sin borg senare då.

Tack för ditt svar än en gång!!!
Joeleen
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"