Halloj!
Nu är våra tvillingar lite drygt 9 månader och det var ett bra tag sen jag var inne här på forumet, i alla fall för att skriva. Våra små sover mestadels som små änglar, men det har såklart blivit lite bakslag vid sjukdomar etc.
Frida var i början av kuren den som sov oroligast på natten, men nu verkar det inte vara något som kan störa henne. Hon har varit tokförkyld, kräksjuk, Viktor har skrikit - det spelar ingen roll. Hon vill sova och sover. Härligt att se att hon är så trygg.
Viktor däremot var ju den som alltid sov utan ett pip från det att kuren var avslutad och i säkert två månader framåt. Men sen hände något, kanske var det att han blev förkyld eller att han utvecklades mycket. Nu är det i alla fall så att han vaknar till kanske två gånger på natten med något litet skrik, men sen somnar om av sig självt. Vi gör inte något, men vi vaknar såklart till.

Min fråga. Ska vi göra något åt det här? Det brukar vara någon gång vid halvett och någon gång vid sex på morgonen. Är tanken att de ska sova utan ett pip (så gör ju Frida) eller är det normalt med lite skrik (varar kanske i 5-10 sekunder vid halvett och i kanske 5 minuter vid 6). Stör det här hans obrutna sömn eller sover han?
Vet att jag låter oerhört fånig som undrar sånt här med så snälla och fina barn, men jag har så svårt att somna om när jag en gång har vaknat på natten. Är lite trött. Tacksam för svar.
/Mamma till världens finaste pluttar