Inget gnäll

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
HelBoB
Kontakt:

Inget gnäll

Inlägg av HelBoB »

Tjena,

10:e kvällen...

Ikväll skulle jag vara borta så pappa skulle lägga lillfröken (för första gången kväll sedan kur-start). Jag kom hem lite tidigare än beräknat, men då ägnade jag mig åt storasyster istället.

Satt inne på hennes rum och läste saga och väntade på att "höra" när lillasyster skulle läggas i sin säng (i ett annat rum). Läste färdigt, väntade lite , men sen var jag tvungen att säga gonatt och gå ut.

Maken hade skrivit ner lägg processen (som jag bad honom om, när hon lades i säng, hur ofta han ramsade etc...):

"Per la Rebecka 20:17 och sa -gonatt lilla gumman, vi ses i morron. Hon pratade i fem minuter, sen somnade hon". \:D/

Andra kvällen i rad utan skrik/gnäll. Första kvällen vi någonsin bara gått in med vårt barn i rummet och lagt henne och sen gått!!

Efter det var jag tvungen att sitta utanför storasysters rum i en dryg halvtimme :( - och gå tillbaka till sängen med henne ungefär 20-30 gånger innan hon somnade, men snart har vi lärt henne sova också!!

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Verkligen enastående bra gjort detta - ni sköter det galant! Och så skönt för barnen att få sova och komma till ro själva - härligt! Ja, för att inte tala om den glädje de får med pigga och utvilade föräldrar på dagarna - det är högsta vinsten för alla!
kokos

Inlägg av kokos »

Mycket bra. =D> Det är så skönt att slippa gnället eller hur?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"