Kan detta fungera??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Tjena!!
Jodå, här behövs nog bössan!!Till mig!!! Beckas mamma är hopplöst velig 8-[ Igår var jag så oerhört bestämd över att ändra tiderna och då gick det hur bra som helst.. (nästan helt smärtfritt i alla fall :wink: ) Nu idag försökte jag på alla sätt att hålla den söta vaken till 11, men när klockan var 10 så gick bara ögonen ihop på henne, och jag försökte verkligen väcka henne, men ](*,)
Hon fick/tog 20 minuter.. sen var det lönlöst att försöka få henne till att komma "rätt" igen, hon är hur trött som helst ju!! Sammantaget idag så har hon sovit 20,90,45 och slocknade helt utslagen vid 19.20 ikväll.. tror att hennes infektioner tar hårt på henne.. :(
Just nu vet jag inte om jag ska vänta lite till med schema-ändringar tills det att hon är helt "fit for fight" igen, känns jobbigt att ta "strid" när hon fortfarande är lite hängig efter sjukdomarna + att hon inte riktigt hänger med i vikten.. Liten gumma hade bara ökat 90 gram på en månad.. Där är nästa "mamma-varg" att skjuta.. :oops:

Tack för att du fråga förresten :lol:
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Trött, varm och trött igen :cry:
Får banne mig ingen rätsida på nya schemat.. efter diverse sjukdomar och pyssel startade vi upp med nya tider, men tösen kräver myyyycket sömn.. och nu gör det inte saken lättare att det är nästan 21-22 grader i rummet när hon ska sova.. Har någon ett bra knep på hur man kan svalka snabbt, eller är det bara AC som gäller? Kvälls-solen ligger på så hur vi än gör blir det otroligt varmt.. Vi kanske kan ha ett alternativ att byta rum, men kommer då väldigt långt bort från henne.. Babyvakt?? Modell??
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Nu först har vi fått somnat lilla tösen :cry: Hon har verkligen ont av värmen, den lilla.. Funderar skarpt på att flytta låååångt norrut :cry:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :!:

Vi har också barnrummet mot solen (men här har vi lååångt kvar till den värme du beskriver, på gott och ont...) och det jag lärt mig är att ha fönstret öppet på natten / stängt på dagen. Ha förtäckta rutor hela dagarna, vi sätter upp en filt i april / maj och den får sitta uppe till september :roll: , inte snyggt men vad gör man inte? Stänga dörren in till barnrummet dagtid och hålla det mörkt och svalt.
AC? Jo, det står högt på önskelistan men vi har inte råd just nu. Och det här funkar rätt bra!

Och till schemat - har du en trötter så har du, ge henne lite mer sömn än vad hon "ska" ha, men helst inte för sent på dagen.

Vårkram!
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Tack för hjälpen Mia!! Ska hänga för filt imorgon!! Jag lider verkligen med Becka, för hon är sååå otroligt trött, men börjar bli genomvarm så fort man busat och lagt henne :cry:
Jag vet att man inte ska längta efter sämre väder, men....
Vi åker och ska se om vi kan hitta någon Babyvakt imorgon, sitter och letar info på nätet nu, så kanske vi kan möblera om här hemma..
*kram*
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ja, just det, babyvakt - den hade vi inte klarat oss utan! Vi har avverkat några genom åren :wink:
Den vi har nu har hållit fantastiskt bra, är köpt på Claes Ohlson för femhundra och har lång räckvidd! Väl värda pengarna.
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Här är en liten varg som behöver skjutas!! :oops:

Ska flytta Beckas säng nu i veckan så att det blir svalare för henne, värmen tar alldeles för hårt på hennes sömn nu :cry: Så frågan jag har är: Ska man tänka på något speciellt när man flyttar sängen till ett annat rum, blir det en omställning som kräver någon större uppmärksamhet från oss föräldrar, ska man bara låtsas att inget har ändrats??
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Självklar attityd bara. :wink:

NU ska du få sova HÄR INNE! Åååå så mysigt, vad roligt, tjohej! :D Ev låta henne vara inne i rummet lite när hon är vaken så hon "känner igen det". :thumbsup:

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Okej, tack Bea!! Här ska sättas Attityds-rekord då :wink:
Flytten blir till helgen, efter premiären av Folkracen för vår del..
*kram*
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"