Åka bort

Skriv svar
Monza

Åka bort

Inlägg av Monza »

Hejsan! Våran lilla kille som är snart 6 månader kurades för ca en månad sen och sover gott hela nätterna. I helgen ska vi åka bort och jag skulle behöva lite stöd i hur jag ska lägga upp det hela så det inte blir problem (vilket jag självklart inte räknar med :wink: ). För några nätter sedan flyttades han över till spjälsängen där han trivs ypperligt. Har nu köpt en resesäng och funderar på om jag ska våga låta honom sova i denna. Under kuren använde jag mig av vagning, har inte använt buffning alls. Känns som han är lite stor för att sova i vagnen men är rädd att jag inte kommer att kunna lugna honom ifall det blir protester. Brukar det bli det på nytt ställe? Är det bäst om man nattar honom och han sover i eget mörkt rum precis som hemma? Jag kommer att sova utanför i sånt fall i hallen.
Tacksam för svar!
Mvh
Elin
Douglas 081018
Kurstart 080306
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Jag testkörde resesängen hemma en natt och det gick suveränt, men med attityden går det bra ändå :wink:

Gör som vanligt med alla rutiner så kommer det att kännas trygg även på bortaplan, världen är ju sig ändå lik! :wink:

Mörkläggningen brukor dock vara extra viktig, jag brukar ta med mig en rulle sopsäckar och eltjp.

Glad påsk!

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"