Hej!
Jag vet inte om det här komemr hamna fel men ni får flytta på det om det blir galet.
Jag har två pojkar. Feb-07 och Maj-08 (5 veckor tidigt).
Redan vid min första graviditet så läste jag barnaboken och blev verkligen förtjust i den! Jag tycker verkligen att den för min personliga del visar ett bra och hälsosamt sett att se på barn i världen!
Innan första pojken födsel läste jag på ordentligt om standard modellen tills den verkligen satt och har använt mig av den med båda barnen. Den har gett mig väldigt lugna, mätta och trygga barn. (och det tackar jag verkligen Anna för!!!)
Jag har läst ordentligt och verkligen gjort allting som rekomenderas i barnaboken. Men med båda mina barn har jag haft ett problem som jag undrar om någon kanske har en idé om vad som blivit fel.
Att sova över de första nattmålen har inte varit några som hellst problem. Problemet har kommit när det har blivit dags att flytta till eget rum och sova hela natten. Dom har verkligen sparkat bakut då¨, och jag har fått springa och buffat och buffat och vagnat o ch vagnat. Det har vait så fram tills dom har börjat närma sig 9 månadet. En stor sömnbrist har det varit, och jag kan verkligen inte förstå vad som jag har gjort för fel, för att jag har gjort precis som det har stått!
Däremot så har båda barnen efter den här jobbiga perioden blivit otroligt säkra sovare. Dom sover nu mellan 12 och 13 timmar per natt och jag behöver verkligen ALDRIG gå upp. DOm sköter sig själva, så jag är otroligt nöjd med resultatet.
Men varför har det tagit flera MÅNADER för mig att komma dit?
Varför gick det inte på 3 nättter?
-
Johanna w.
Hej Mymy
Välkommen hit!
Jag kan tyvärr inte säga att det var det eller det när jag inte följt med och har bakgrunden och situationens helhet.
Kanske någon annan kan
Däremot kan jag berätta hur jag tänker när jag märker att vi står och trampar i samma spår. Då backar jag! Det finns en devis som heter:
För att barnet ska kunna göra framsteg krävs det att föräldrarna gör baksteg.
Och det tar jag då till mig och använder mig av och för oss har det ALLTID lossnat då.
Kan det vara något i stil med det? Att du har trafikerat för mycket eller hängt dig kvar i dörrhandtaget?
Kram Johanna
Jag kan tyvärr inte säga att det var det eller det när jag inte följt med och har bakgrunden och situationens helhet.
Kanske någon annan kan
Däremot kan jag berätta hur jag tänker när jag märker att vi står och trampar i samma spår. Då backar jag! Det finns en devis som heter:
För att barnet ska kunna göra framsteg krävs det att föräldrarna gör baksteg.
Och det tar jag då till mig och använder mig av och för oss har det ALLTID lossnat då.
Kan det vara något i stil med det? Att du har trafikerat för mycket eller hängt dig kvar i dörrhandtaget?
Kram Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
Re: Varför gick det inte på 3 nättter?
Varmt välkommen till "Späda barn och Små" och grattis till juvelerna
. Jag tycker istället att du ska NJUTA av det ni uppnått och vårda den goda sömnen
Elle
Vilket kanonresultat =D> Precis som Johanna skriver så kan det vara svårt att analysera. Vi har alla olika vägar för att nå målet och resan dit tar olika lång tid, men i mål ska viMymy skrev: Däremot så har båda barnen efter den här jobbiga perioden blivit otroligt säkra sovare. Dom sover nu mellan 12 och 13 timmar per natt och jag behöver verkligen ALDRIG gå upp. DOm sköter sig själva, så jag är otroligt nöjd med resultatet.