Det finns ju lite olika sorter, funderar på babysens II
Finns det några tester på andningslarm, vilket är bäst...?
-
162ochenhalv
Finns det några tester på andningslarm, vilket är bäst...?
Ska nu köpa larm, efter att maken gått med på det utan protester
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
Vet inte om någon test men vi har Babysense II som vi köpt begagnat via tradera. Det var endast 1 år gammalt så det var i kanonfint skick och garanti kvar.
Kolla på andningslarm.se så har de lite olika alternativ. Själv tycker jag de med platta under madrassen är bäst om man ska ha det till ca 1 år. Finns ju även sådan med elektroder man fäster innanför blöjan/kläderna men när barnet är några månader så brukar de inte få sitta kvar. Hade sådana till mina tvillingar när de var små och låg på neo.
Jag är jättenöjd med babysense II, det har aldrig fellarmat. Däremot har jag testat det genom att "glömma" stänga av när jag tagit upp lillen och det tjuter högt så man lär inte missa det om larmet väl skulle gå på riktigt.
Lycka till!!
Kolla på andningslarm.se så har de lite olika alternativ. Själv tycker jag de med platta under madrassen är bäst om man ska ha det till ca 1 år. Finns ju även sådan med elektroder man fäster innanför blöjan/kläderna men när barnet är några månader så brukar de inte få sitta kvar. Hade sådana till mina tvillingar när de var små och låg på neo.
Jag är jättenöjd med babysense II, det har aldrig fellarmat. Däremot har jag testat det genom att "glömma" stänga av när jag tagit upp lillen och det tjuter högt så man lär inte missa det om larmet väl skulle gå på riktigt.
Lycka till!!
Gemelas- mamma till busprinsessorna 2006-10 (kurade vid 11 mån) och lillebror 2008-08 (kurad feb 09)
Vi har också haft Baby Sense II och är jätte nöjda. Suveränt med två plattor tycker jag, då kan man ha en i vagnen och en i sängen och bara flytta "monitorn". Supersmidigt! Sedan när juvelen växer så är det bara att lägga i båda plattorna i sängen.
Elle
-
162ochenhalv
Jag tror de, jag köpte mitt babysense på blocket,
en god vän fick angelcare när sonen föddes, hon är jättenöjd, men nu när sonen börjar bli mobil räcker det inte med 1 sensorplatta
, larmet går för ofta när han snurrat runt ett par varv.
Babysense har 2 plattor och den kan man ha längre.
Malin
en god vän fick angelcare när sonen föddes, hon är jättenöjd, men nu när sonen börjar bli mobil räcker det inte med 1 sensorplatta
Babysense har 2 plattor och den kan man ha längre.
Malin
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
-
162ochenhalv