Bajsar bara i blöjan - vill inte på toaletten ell

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
CajsaS

Bajsar bara i blöjan - vill inte på toaletten ell

Inlägg av CajsaS »

Hej
Jag är nyregistrerad på forumet men ser mig ändå som gammalt AW-fan. Nu har jag en liten fråga jag känner att jag måste få ställa till er.
Lilla Isaac är 2 år och 4 månader. Han går ofta utan blöja här hemma och springer på pottan vid kissbehov. Däremot vill han aldrig bajsa på toalett eller i pottan. Han brukar be om att få blöja på sig när han behöver bajsa. Om han inte direkt får det så håller han sig till dess han kan bajsa i blöjan.
Jag börjar leka med tanken att ta bort blöjan för gott dagtid men vet inte hur jag ska förhålla mig till bajsningen. Ska han få en blöja som han kan bajsa i - eller ska jag helt enkelt säga att bajsar gör man i toaletten - eller är det jag som är för tidigt ute när jag vill ta bort blöjan och han ännu inte känner sig bekväm med att bajsa på toan?
Ser fram emot att få era kloka synpunkter.
kriss

Inlägg av kriss »

Hos oss var det precis lika dant men eftersom de alltid bajsade så fort blöjan kom på för natten eller sovpasset på dagen så antog jag att dem kunde reglera detta. Innan dem fick på blöjan inför sömnen så sa jag att vi hämtar en bok och går på toaletten och bajsar och efter några dagar hade en av dem förstått det hela och efter ytterligare några dagar till hade även mitt andra barn förstått det hela. Nu säger dem själva tíll att dem tänker gå toaletten och bajsa, dem tycker dock om att vi är i närheten vilket jag kan förstå.
mamma till två barn f?dda maj -03 och en nov -05
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"