Nancyfamiljen - återkomsten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Boris

Inlägg av Boris »

GRATTIS GRATTIS! Tolkar jag det rætt att lækaren tror att det ær rejælt tætare æn 12 månader mellan 8) Verkligen hæftigt då vi som føljer Nancyfamiljen ju vet att ni har kærlek så det ræcker.
:P
Prinsessa född 06/04/2008
Elle

Inlägg av Elle »

Hur mår du Nancy :heart:? Tänker på dig!

Kramar
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

LaQ: Grattis till lilla bebisen i magen och tack för dina gratulationer :heart: Vad roligt att få vara till hjälp :D Men du, två är minsann inte så "bara" :wink: I alla fall inte om man lyssnar på olyckskorpar och förväntas drabbas av den oundvikliga "tvåbarnschocken". Jag väntade, väntade och ...väntade. Den största förändringen kom istället gången därpå och trots att lilla Lani var och är den "snällaste" bebis tänkas kan.

ElinN och *frieda*: Puss på er :wink: :heart: (det är jag och Maria O:) :wink: :lol: )

Boris: Tack för fina gratulationer :heart: Doktorn mätte lilla knyttet och räknade ut en vecka mindre gången än vad jag själv tror (vet 8) ) men det var nog inget fel på vare sig doktorn eller uträkningen för det slår lätt fel en vecka hit eller dit när materialet inte är så omfattande om man säger. Jag väntar på upprättelse på ul 15/4 istället. Har aldrig haft fel mer än max en dag hit eller dit och det vore väl skam om det skulle vara första gången nu.

Elle: Tackar som frågar :heart: Börjar må riktigt bra :thumbsup:

Är i v.13. snart v.14. Redan v.11 kände jag små fjärilsrörelser och nu är det försiktiga små buffar. Har läst innan om folk som berättar om att de känt bebisen så tidigt men det har jag avfärdat som inbillning eller försök att vara lite märkvärdig. Jag tar tillbaka allt [-o< och erkänner mina fördomar.

Det känns härligt att vara inne i den där "mellanperioden" då första tidens illamående och trötthet ger med sig men tredje trimesterns tyngdkänsla och diverse småkrämpor ännu inte gjort sig påminda. Dessutom ser magen numera "gravid" ut och ingen kan beskylla en för enbart lönnfetma längre.

Datortiden är det fortfarande skralt med. Vilar när barnen vilar och det är även hård konkurrens eftersom Leia är en fena på diverse kunskapsspel och kan sitta hur länge som helst om jag inte hämtar henne.

Fvp/ul är framflyttat till onsdag 15/4. Nervös som bara den. Inte så mycket för själva provet utan för ul:et innan. Jag brukar blunda, hålla andan, krama min mans hand stenhårt och inte slappna av förrän det hela är över.

:heart: Stor kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:I alla fall inte om man lyssnar på olyckskorpar och förväntas drabbas av den oundvikliga "tvåbarnschocken". Jag väntade, väntade och ...väntade. Den största förändringen kom istället gången därpå och trots att lilla Lani var och är den "snällaste" bebis tänkas kan.
:roll: Naturligtvis måste det vara högst individuellt hur man uppfattar det där med antal barn och hur tillvaron förändras. Var inte så allvarlig när jag skrev utan "småpratade" mest :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:shock: :shock: Tänk, snart ÄR det ju 15/4 - jag håller alla mina tummar för er!

Häromdagen pratade jag med en mamma som fått sina tre barn med kejsarsnitt, och hennes läkare hade "förbjudit" henne att bli gravid igen - han påstod att tre snitt var max för en kvinna... Jag berättade om dig då, och hur tätt du fått dina barn. Mamman blev mäkta impad (vem blir inte det :wink: ) men undrade om inte du fått såna förmaningar. Eller är det högst godtyckligt vad läkarna säger?
Jag tror du indirekt gav den här mamman hopp om att kunna planera ett litet syskon :heart:

Puss på dig! Jag saknar dig här på forumet, men jag förstår till 100% att din tid och ork måste läggas på annat nu.

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Mia: Tack för ditt inlägg :heart:

Jag önskar att jag var mer medicinskt kunnig men jag får svara utifrån vad jag fått berättat för mig. Det med antal snitt är individuellt och det är den läkare som gjort senaste snittet som kan göra en bedömning. Sen kan man även titta på hur läget verkar via vul efteråt.

Jag fick höra att det skulle gå fint med ett snitt till men att det möjligtvis skulle förläggas lite tidigare än brukligt.

miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Tack Nancy för att du delar med dig! Pratade med mamman och berättade vad du skrev till mig, och hon ska prata med sin barnmorska igen. Jag hoppas hon har samma fina prognos som du har.

Och nu är det inte länge kvar till den 15:e!

Puss!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hur har det gått på UL? Världens sötaste minis antar jag. :heart:

Kram till alla tjejerna och vattumannen! Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hallå.
Hittade tråden först nu. Hänger inte så mycket på barnaväntan längre. 8)

Har ju gratulerat i andra tråden, men gör det här också. Undrar lite bara om du verkligen var magsjuk där, då för någon månad sedan, när vi skulle kommit förbi ;)

Nu får vi se när det blir, men till sommaren ska vi väl kunna få ihop en träff.
Kram
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Elle

Inlägg av Elle »

Tiden bara ruuusar iväg, idag är det ju den 15:e! Hur har det gått på UL?

Stora kramar
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Tänker på dig :heart: nancy :heart: och hoppas att allt gick bra igår.

Kramar,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej underbara vänner :heart:

Radiotystnad härifrån men icke nån stillsam sådan. Nej, vi kör på vår vana trogen med många spännande inslag på en och samma gång. Vad sägs om Lani förkyld sedan februari, Lucine med 41,1 graders feber (och boendes i mammas famn dagen lång), Leia med öroninflammation där trumhinnan nyss sprack, maken med sanlöst mycket på jobbet och jag själv med förkylning och order att vila efter fvp. Vet inte vad jag gjort utan min kära mor som är här och pysslar om oss :heart:

miar70: Tänker mycket på din väninna och hoppas att hon får positiva besked :heart:

/LO: Tack :heart: Jo, jag hade sannerligen undrat jag med men nu var det verkligen magsjuka :lol: Eller jo, inte så kul när det begav sig men nu efteråt kanske. Träff önskar jag mig väldigt mycket.

blivandemamma, Elle och Jannika: kram på er kära vapendragare :heart:

Skrattade lite förläget åt era omtänksamma frågor för jag missade alltihop :oops: Fick sånt anfall av nervositet innan ul/fvp så jag låg och knep igen ögonen stenhårt och varken tittade eller andades förrän allt var över... Maken fick titta åt oss båda och han sa att det var en jättefin liten bebis :heart: Och helt tvärsäkert en flicka, hur han nu kunde se det såhär i v.15+2 på en ganska snabb undersökning som enbart syftade till att fastställa graviditetslängden inför fvp (mer omfattande ul görs v.18 ).

:wink: Vi får väl se hur det blir med den saken. Med Lussi var jag helt tvärsäker på att det var en flicka och med Lani var jag lika tvärsäker på att det var en pojk. (med Leia kändes det 50-50).

Och hur var det nu med graviditetslängden, hade jag eller doktorn på mvc rätt :?:

Jag såklart :wink: (så det visade sig att Gud haft annat för sig de där dagarna i januari :lol: )

Elle

Inlägg av Elle »

Vad skönt att allt gick bra igår! Jag tänker mycket på dig!
Nancy skrev: Jag såklart :wink: (så det visade sig att Gud haft annat för sig de där dagarna i januari :lol: )
:lol: :lol: :lol:

Nancy

Inlägg av Nancy »

Elle: :heart: :wink: :heart:
Nancy skrev:Radiotystnad härifrån men icke nån stillsam sådan. Nej, vi kör på vår vana trogen med många spännande inslag på en och samma gång. Vad sägs om Lani förkyld sedan februari, Lucine med 41,1 graders feber (och boendes i mammas famn dagen lång), Leia med öroninflammation där trumhinnan nyss sprack, maken med sanlöst mycket på jobbet och jag själv med förkylning och order att vila efter fvp.
Tja vi spetsar till det hela med att konstatera dubbelsidig öroninflammation hos både Leia och Lussi samt bihåleinflammation hos yours truly... :roll: Aj :?

Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

kram från min sjukstuga till din, tur vi har sms...

:D

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"