Hon är 10 mån nu i veckan. Sover igenom snitt 3 tim per dag vid två tillfällen.
Jag buffar och kör ramsa vid nattningen och slutar någ när hon halvsover.
Hon brukade få tutten vid kl 3 och nu vaknar hon för att hon är van vid det.
Inte för att hon vill ha tutten eller närheten. Hon är trött men glad.
Har försökt låta henne vara men när pratet har gått över till gnäll har jag försökt att buffa henne och ramsa. Men det går inte bra! Hon försöker resa sig!
Hon har napp men brukar inte vakna för att hon har tappat den.
Vaknar kl 3 och är jätte svort att få somna om.
-
Tussilago80
Vaknar kl 3 och är jätte svort att få somna om.
Tussilago80
hej
När man kurar är det meningen att ramsan ska ta över natt3 och då inte behöva buffa.
Hur tar hon ramsan?
Har du solfjädrat något?
Kan det vara så att ni hamnat i buffningesträsket?
Sen ska hon inte halvsova när du ´buffat klart utan bara "lugn" och på så vis läsra sig att somna själv.
Ja,många frågor blev det till dig
Men det känns som att hon inte tar in ramsan än.
/kram
Hur länge har du buffat henne till läggningen?Jag buffar och kör ramsa vid nattningen och slutar någ när hon halvsover.
När man kurar är det meningen att ramsan ska ta över natt3 och då inte behöva buffa.
Hur tar hon ramsan?
Har du solfjädrat något?
Kan det vara så att ni hamnat i buffningesträsket?
Sen ska hon inte halvsova när du ´buffat klart utan bara "lugn" och på så vis läsra sig att somna själv.
Kan hon stoppa in nappen själv i munnen under natten?Hon har napp men brukar inte vakna för att hon har tappat den.
Ja,många frågor blev det till dig
/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07
-
Tussilago80
Jag har precis börjat!
Har inte läst på så mycket vet bara att man ska buffa och ramsa men inte ordningen eller nått mer.
Nu när jag natta henne fick hon välling så hon somna jättefort.
Jag har bara gjort buffning och ramsa två tre ggr och då somna hon fort.
Sen måste jag någ se till att gubben nattar lika dant.
Anledningen är att hon ska somna själv är att min tre åring hittar på en massa kul medans jag nattar lilla syster.
Har inte läst på så mycket vet bara att man ska buffa och ramsa men inte ordningen eller nått mer.
Nu när jag natta henne fick hon välling så hon somna jättefort.
Jag har bara gjort buffning och ramsa två tre ggr och då somna hon fort.
Sen måste jag någ se till att gubben nattar lika dant.
Anledningen är att hon ska somna själv är att min tre åring hittar på en massa kul medans jag nattar lilla syster.
Tussilago80
-
Tussilago80
Jo nappen nej det kan hon inte men hon somnar utan den av sig själv.
För att jag vaknar att hon gnäller för att hon har tappat nappen och sen på morgonen har hon den aldrig i munnen.
Hon finner ro att ha den i munnen.
Hon var utan napp en månad men hon blev arg och skrek sig hes och då började jag med nappen igen.
Slutade med napp pga nästäppa.
Kan barn finna ro utan napp?
Nu gled ämnet in på napp oxå! Hihi
För att jag vaknar att hon gnäller för att hon har tappat nappen och sen på morgonen har hon den aldrig i munnen.
Hon finner ro att ha den i munnen.
Hon var utan napp en månad men hon blev arg och skrek sig hes och då började jag med nappen igen.
Slutade med napp pga nästäppa.
Kan barn finna ro utan napp?
Nu gled ämnet in på napp oxå! Hihi
Tussilago80
-
Tussilago80
Hej.
Om det ska funka så måste du läsa på hur du ska bete dig vid olika tillfällen så du inte står där handfallen.Kuren är en process med olika verktyg som man andvänder vid olika ´tillfällen.
Så jag råder dig verkligen att läsa på.Buffar du och ramsar omvartannat är jag rädd för att du bara förvirrar din dotter istället.
/ulrika
Om det ska funka så måste du läsa på hur du ska bete dig vid olika tillfällen så du inte står där handfallen.Kuren är en process med olika verktyg som man andvänder vid olika ´tillfällen.
Så jag råder dig verkligen att läsa på.Buffar du och ramsar omvartannat är jag rädd för att du bara förvirrar din dotter istället.
/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07