vet inte om jag är i rätt forum. men en kort fråga bara.
om min stora tjej somnar bara en endaste liten minut tex om vi är ute och åker bil på em så har hon mycket svårt att somna kl 19 som är våran sovtid.
hon ropar då på oss ett otal gånger och somnar ofta efter 19.30. hittar på diverse saker. vill inte ligga själv, har ont i magen- allt ett uttryck för att hon inte är trött.
funderar hur jag ska hantera situationen. lägga 30 minuter senare? eller kanske låta henne ligga och titta i en bok och sen släcka lampan själv och somna?
hur har ni andra gjort?
kramis
3,5 åring som har svårt att somna
3,5 åring som har svårt att somna
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det går förbi.
Det viktiga är inte att små barn sover varje minut de "ska". Det viktiga är att de har förutsättningarna. Så ge henne dem, och så får hon göra eller inte göra vad hon vill av dem
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
haha. det var nästan det jag misstänkte....
tack för workshoppen i höstas föresten! vet inte om du minns mig. var hos dig i november med min lilla selma som då var 3 veckor. kicki var med och dykmorsan med sin bebis! vi har iaf hittat tillbaka till vardagen och nu rullar det på. inatt sov hon 19-06.30! efter en liten minikur med borttagandet av sista nattmålet som jag kört i helgen! NU insåg jag fördelen och hur smidigt små förändringar går när man har ett sm-barn! tack igen för att jag fick träffa dig och för dina fantastiska böcker som ger mig attityden att fortsätta vara en sådan bra mamma som jag faktist blir om jag tar hjälp av barnaboken!
love!
tack för workshoppen i höstas föresten! vet inte om du minns mig. var hos dig i november med min lilla selma som då var 3 veckor. kicki var med och dykmorsan med sin bebis! vi har iaf hittat tillbaka till vardagen och nu rullar det på. inatt sov hon 19-06.30! efter en liten minikur med borttagandet av sista nattmålet som jag kört i helgen! NU insåg jag fördelen och hur smidigt små förändringar går när man har ett sm-barn! tack igen för att jag fick träffa dig och för dina fantastiska böcker som ger mig attityden att fortsätta vara en sådan bra mamma som jag faktist blir om jag tar hjälp av barnaboken!
love!
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.