Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

/LO, något försvar av någonting behövs verkligen inte!!
Jag tycker bara att det var så extremt kul med te och grädde som knep mot just sötsug!
Nu ska jag slurpa i mig en sockerchockande, vitaminrik apelsin med hela 10 gram kolhydrater och hoppas att den jagar ut den sista bacillen! HUGA, HUGA!
Sorry OT, träning skulle ju denna tråd handla om. Jag tyckte bara att annas sötsugsbotare te med grädde var så genuint kul att jag var tvungen att fnissa åt det i all vänskaplighet!

kram
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Jajajaja, jag glömde visst bort att du var gravid :roll: och köper storpack Haägen-Dazs :wink:
Och visst vet jag - i vissa lägen hjälper BARA godis :wink:

Jag tycker träning och kost hör ihop till viss del, så visst kan vi väl släppa in lite matdiskussioner också! :D

Det går bra med hantlarna! :D jag kör 2 x 15 i 4 olika varianter efter varje träningspass :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

:D Tjenixen!

Nu är snön, iaf på kobben, väck. Puuh!

Här kommer min vecko-rapport!

Tis: ashtangayoga 90 min
Ons: Core
Fre: ashtangaypga, morgonpass 75 min
Lör: Body pump och promenad 60 min
Sön: Cirkelträning - första gången jag provat detta på mitt träningsställe, så himla bra och svettigt, 5 stationer och man jobbade i grupp om 3, uppdelat på 2 lag. Allt ifrån magövningar, springa upp o ner på stepbräda, armhävningar, slide, dips mm...totalt 15 övningar. Så svettigt o ROLIGT!

Känner mig NÖJD!

Och igår unnade jag mig lite smågodis, himla gott att kunna göra det anser jag. Lagom är gott.
Men, ni som kör efter LHCF, vad är anledningen till att köra efter ett upplägg så benhårt? Inte ens en frukt...behöver inte kroppen vitaminer?

Anders - efter 3 mån nu, hur känns konditionen? När är det maraton? Känner du dig laddad? Känner du skillnad, i hur du mår i övrigt, när du är disciplinerad och tränar sunt och väl?
Ni andra, känner ni nån förbättring ang kondition o styrka efter denna tid på året?

Kram, Linda
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Ashtangayoga tränar jag på www.yogastudiongotland.se (alltså inte hemma)
Fröken Jenny har en förfluten tid som sångerska, nån som minns henne?

Linda
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Veckans pass blev 4 st, mycket nöjd är jag! :D

mån: simmade 1000 meter + lite benrörelser i vattnet efter det.
tis: joggade 5 km + armar
fre: aerolates
sön: joggade/gick 5km

Simningen var ett bonuspass! Tog med flickorna till simhallen, Clara kan simma, men föredrog armpuffar denna gång. Ida hade simring. De körde hejvilt i vattenrutschbanan och skötte sig själva, så då passade jag på att köra ett träningspass :wink: Jag simmade 2 pass/vecka i många år innan Clara kom, sedan har det inte blivit av. men det är BRA träning! fast jag har svårt att låta bli att tänka på alla baciller och bakterier... :shock: 8-[

Nya mamman; hur går det med förkylningen? Bättre?
Jag känner en förkylning på gång, :evil: men proppar i mig massa mediciner, så hoppas jag få bukt med den... :?

Kvacke? Armen? Hur går det?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt jobbat tjejer :D

Här har det blivit ETT pass. NIA i tisdags, som vanligt.
I torsdags var jag hos doktorn med Ivar och kollade misstänkt mjölkallergi. Och innan dess körde jag Vera till farfar, så den dagen hann jag inte promenera - men jag tog en liten kortis på eftermiddagen med Ivar i sele. 10 kg mer än annars känns ju lite i benen.
Igår gick jag till affären och tillbaka hemma hos farmor. Det tar en kvart kanske, så det var skönt att få luft, men knappast träning.
Idag skulle vi åka hem tidigt, så jag kunde träna på eftermiddagen.
Maken kände sig inte så pigg, så jag körde hem. Han bad mig stanna halvvägs. Då spydde han. :(
Så han var inte mycket till barnvakt idag, så jag fick vara hemma.

Men håller jag mig frisk så ska jag dra igång igen nästa vecka :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

:thumbsup: alla!

Ett pass för mig med. Joggade pa mandag.
Har varit ensam med barnen halva veckan och akt pa en liten förkylning.
Satsar pa nästa vecka.

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

:thumbsup: alla!

Ett pass för mig med. Joggade pa mandag.
Har varit ensam med barnen halva veckan och akt pa en liten förkylning.
Satsar pa nästa vecka.

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

Gotlandsmamma och anna: vilken superträningsvecka ni har haft :shock: :D :thumbsup:

Själv blev det två löppass och ett styrkepass. Känner mig nöjd, särskilt då jag numer springer 1h lätt som en plätt (nåja, lite överdrivet, men jag har ingen blodsmak iaf)

Angående LCHF. Jag kör nog rätt strikt, eller det har blivit mer och mer strikt allt eftersom, särskilt eftersom sötsuget nästan har försvunnit HELT. Jag känner att jag äter allt jag vill äta. Jag är sällan sugen på frukt, pasta, potatis mm. Däremot blir det en hel del grönsaker, även underjord (älskar morötter, rödbetor) Jag har inga uttalade förbud, utan fuskar ibland med pizza eller hamburgare UTAN dåligt samvete. Ofta får jag betala dagen efter en kh-orgie, magen sväller upp, knip mm, men ibland bara MÅSTE man svulla. T ex förra lördagen när vi åkte till IKEA och svängde in på MAX på vägen hem. Då tog jag en stooor meny + pommes frites och njöt. Jag saknar bröd mer än sötsaker.

Jag köpte ju nya jeans för ett tag sedan eftersom mina nuvarande blivit för stora. Glädjen blev ännu större i provrummet, då jag hade minskat TVÅ storlekar :shock: :lol: Har ungefär 4-5 kg kvar till den vikt jag hade för 10 år sedan, det är mitt långsiktiga mål, men känner mig ganska nöjd nu också. Väger mindre än före jag fick barn t ex. Nu vill jag ha snygga armar :lol:

Kram Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
kvacke
Inlägg: 543
Blev medlem: tis 18 apr 2006, 09:46
Ort: Borås

Inlägg av kvacke »

Håller med Linda, vad duktiga ni är!! :D Och du med Linda, BRA JOBBAT! Skönt när det känns lätt att jogga.

Anna - Den gamla armen sätter jag snart ut på blocket, billigt!! Den är kass. Var på akupunktur igen och det hjälper för stunden och dan efter men det kommer tillbaks. Har blivit ordinerad att simma 2 gånger denna vecka så det ska jag prova. Har varit på tjejhelg med Wilma och massa andra tjejer i helgen och armen har fått vila. Tycker den känns lite bättre nu ikväll. Jag har som mest ont efter jag har sovit, är tydligen nåt vajsing med blodgenomströmningen så vi får se imorn bitti....

Kramar
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Smittar jag ner er med min förkylning här i tråden? Det verkar vara många som dras med förkylningar så här på vårkanten!
Jag har varit förkyld i över två veckor nu, vilket torde vara världsrekord för mig. Sönerna har varit förkylda i TRE veckor och sambon med superstarkaste immunförsvaret går också och harklar och hostar.
Jag fattar ingenting.
Normalt sätter jag in en dunderkur vid första symptom, vilket brukar skrämma väck varenda bacill på max två-tre dagar. Vågar dock inte riktigt köra på så hårt nu när jag är gravid, eftersom det är en massa örtpreparat, kosttillskott och föda endast i form av proteinpulver.
Känner mig så sliten nu: Motionsbrist och infektionen ger inte direkt den energi man önskar sig så här om våren.

Urk, vänner, man får ta nya tag!

God träningslust allihop!
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gotlandsmamma: JÖSSES, vilken träningsvecka!!! =D>
Ang. LCHF. Jag äter en blandning av det och GI kan man säga, sedan c:a 3 år. LCHF med mer kolhydrater än "det som föreskrivs" eller GI med mer fett, ja något däråt. Anledningen för MIG är att jag hela livet dragits med en stor stinn "gravid i 5:e månaden-mage" (trots att jag inte varit gravid :roll: ) Det har varit ett gissel för mig :twisted: . Jag har genom livet provat ALLT för att få den normal-stor men aldrig lyckats förutom under fasteperioder.
Men nu är den "borta"! :D Och det är värt SÅ mycket för mig att jag lagt om mitt liv. Men jag kan inte äta FÖR lite kolhydrater, då mår jag inte bra, så jag äter t.ex potatis till maten, eller fullkornspasta o.s.v, men håller ner mängden. Slarvar jag kommer magen tillbaks, stor och stinn, eller degig :roll: .
Och jag äter frukt, men inte ofta. Grönsaker äter jag mycket varje dag, och de innehåller också vitaminer. Så benhård vill jag inte räkna mig, men jag tänker efter, och vet vad som händer när jag slarvar.
Nu har jag läst "hemlige kocken" :shock: och förfasas över alla tillsatser och eländen i maten, så nu känns verkligen LCHF BRA och "rent". Bra råvaror, riktig grädde och smör, grönsaker...Men det är mycket ändå man får ta ställning till, så numera läser jag noggrannt innehållsförteckningar och försöker handla så bra som möjligt.
Ja, det var min version :wink:

LO/ så blir det vissa veckor. Hoppas ni andra slipper få eländet! :shock:

miniz: ett pass är bättre än inget, krya på dig!

LindaVega: Mycket bra träningsvecka för dig med! Jag kan lova att jag ALDRIG skulle orka springa i en timme! TVÅ storlekar på jeansen!!! :o Vilken lycka!! :D

kvacke: :( Usch vad hemskt med armen!! :heart: Tänker på dig (som om nu DET skulle hjälpa...)

Nya mamman: Jaså, är det DIG förkylningen kommer från :shock: :wink:
Ja, det är ju svårare med örtpreparat när man är gravid, helt klart...Men jag kollade att det var helt ok att ta BioStrath när jag var gravid, det piggar ju upp! :D
Det där med proteinpulver. Om du tänker på att en del gravida mammor i flera månader spyr upp ALLT de äter. ÄNDÅ säger ju BM att "barnet tar sig den näring det behöver" kan det då vara så farligt om du kör en kur? Jag vet inte, jag bara spånar...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Förresten...
När vi var i simhallen i måndags stod Ida snart 6 år och tittade på nakna mig och sa plötsligt "Mamma. Varför är du skrynklig på låren?"
:? :shock: :twisted: :lol:
Ja, de där celluliterna... :? Usch, vad trista de är :evil:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Father A
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 21 jul 2006, 09:59
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Kul att se att ni kör på! Själv har den här veckan inte erbjudit så mycket träning. Jag har ju en gravid kvinna här hemma och vill ju försöka planera träning och andra egna aktiviteter på tider som inte innebär en massa slit för Susan. I veckan fick jag omprioritera lite och några träningspass strök på foten, därför blev det bara 2 pass.

Måndag - Spinning
Onsdag - Löpning 8 km
Gotlandsmamma skrev:

Anders - efter 3 mån nu, hur känns konditionen? När är det maraton? Känner du dig laddad? Känner du skillnad, i hur du mår i övrigt, när du är disciplinerad och tränar sunt och väl?
Ni andra, känner ni nån förbättring ang kondition o styrka efter denna tid på året?
Konditionen känns bra, har fått vara frisk länge nu och kan hålla i gång. Även om löppassen kunde vara fler så är det ju full fart hela dagarna med barnen, fällda träd som ska röjas och allt annat som gör att man knappast är stillasittande. Löpningen saknar lite tempo och jag hoppas på lite mer intensitet nu fram till den 16 maj då starten går på Göteborgsvarvet. Men nu är det ju ljust en timme till och det blir lättare att springa senare på kvällen.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Father A:
Förstår om du inte läser alla inlägg, (det blir många mellan varven :wink: ) men vi var flera som undrade - när du skrev löpning 1,5 timme, springer du hela tiden då? :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"