Vi vill Vi vill Vi vill!! ...... men

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sockerprinsessan

Inlägg av sockerprinsessan »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Snutte 080528, kurad 3 feb 09
Trummispappan

Inlägg av Trummispappan »

Men Tinis!

Vi tog ju upp henne 06:30 och nu sov hon hela förmiddagsluren också.
Livia 080531 Kurad vid 8 månader, Isabelle 110225 Standardmodellerad från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha! :wink: :lol:

Jo, men jag tror ju på mer tid mellan morgon och fm-lur.

Det blir bra det här!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Härligt! :D
Trummispappan

I natt gick det ganska bra.

Hon vaknade redan vid halv nio och var på väg att jobba upp en frustration så jag gick in efter en kvart för att bryta. En solfjäder på ca 30 sekunder, protester när jag ramsade mig däeifrån men kortvariga sådana och hon somnade inom en minut från att jag va inne.

Nästa vak var vid 01:30. Jag ramsade ganska fort och då somnade hon om.

Ett till vak vid 03:45. PANGRAMSA!!

Hon somnade om och glad morgon vid 06:30

Vi måste ha förmiddagsluren där den är för att hon är så pass morgontrött. Redan vid 08:30 gnuggar hon de små ögonen och sover hela luren rätt igenom från 09:00 till 10:30.

Där fick jag för att jag säger att vi befinner oss i en bugg och är negativ på det viset.

Ibland ser man inte skogen........
Trummispappan

Natten till igår vaknade Livia 20:40 och lät förtvivlad på en gång. Hon måste ha drömt något så jag gick in ganska fort. Hon blev lugn när jag gick in och kunde somna om inom någon minut bara. Två uppvak till den natten men ramsan gjorde sitt.

Dagslurarna funkar bra som vanligt.

I natt var det två uppvak. Ett vid 22:00 som ramsades bort och ett vid 05:00 som mamma Pangade! iväg. Pappa sov :sleep: :D

Hon sover nu förmiddagslur. Vi har tänk igenom förslaget om att senarelägga förmiddagsluren men efter utvärdering av tidigareläggandet av glad morgon finner vi Livia skyldig till sömn klockan 09:00 då hon medvetet gnuggar ögonen och har svårt att hålla dessa öppna. Påföljden kommer att vara 1,5h tills att dessa oegentligheter är rehabiliterade. Hon kommer inte ha rätt till permission eller förkortad påföljd då detta är ett upprepat beteende.

Utfärdat 18/3-09
Trummissalen
Trollmoj

Inlägg av Trollmoj »

Oj oj det är hårda bud! Vi får hoppas att hon inte överklagar! :D
Pappa till Emma 060605 & Edvin 080823
Trummispappan

Eftersom hon är byggd av samma skrot som sin pappa så kan du ge dig på att hon överklagade direkt efter domen.

Till hovrätt, högsta domstolen och till och med europadomstolen. Hon fick avslag och har därefter startat ett nytt liv.

Det grövsta har väl varit lite fildelning men snart är ipred här och då är det slut med det också. :D

Allt fin-fint här.

Tack för all hjälp
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjoho! Alltid lika underhållande här i tråden.

Livet är nog bra gott med en sådan tok-pappa! :wink: :lol:
Trummispappan

Vill bara rapportera att snuttis har sovit tre nätter på raken utan vår inblandning. Dagarna har också gott fint förutom en ramsa igår då hon vaknade 45 minuter för tidigt.

Livet är bra härligt när man sover mellan sina upptäcksfärder.

Kärlek till alla fantastiska sömn- och glädjespridare som lägger ner tid och energi för att hjälpa små och stora medmänniskor. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Trummispappan skrev: Livet är bra härligt när man sover mellan sina upptäcksfärder.
:-({|= :heart: =D> \:D/

:D Underbart! Jag blir så glad, så glad för er alla skull, och allramest för lilla Livias :heart:

När ni känner att ni är riktigt i mål och har landat efter kuren, så vore det väldigt roligt om ni skrev några rader i efter-kuren-tråden:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

Fortsatt lycka till!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Trummispappan

Hej Hej!

Det var ett tag sedan vi skrev här i forumet och det är för att sömnen har rullat på som den ska. Ett orosmoln har dock rullat in och vi kan inte släppa detta.

Vi upplever att Livia har blivit mycket allvaligare sedan vi började kuren. Vi skrev tidigare i tråden om dessa iaktagelser men då var det i början av kuren, det sades att detta skulle gå över och att hon skulle bli sitt gamla jag igen när den landat men det har inte riktigt blivit så. Det blir svårare och svårare att få henne att skratta och det som fungerar ena dagen fungerar inte den andra. Vi funderar på om det kan ha med åldern att göra eftersom hon hela tiden är nyfiken på nya saker att utforska och helt enkelt inte har lust att roas av oss utan hellre vill gå i skåp och äta nycklar. En annan sak vi reagerar på är att vi ganska ofta inte får några svarsleenden utan att hon bara tittar allvarligt på oss. Vi är oroliga över att det kan ha med kuren att göra samtidigt som vi vet att vi började kuren mitt i 8 månaders skarven. Det skulle vara skönt med någon respons på detta.

Vi är väldigt glada över att sömnen fungerar bra men vår upplevelse beskriven ovan är som ett hårstrå i vårmjukglassen.

Vi vill ha strössel!!

Är det vi som oroar oss i onödan eller har vi pajjat henne. :?:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Vad roligt att höra från er, och vad härligt att sömnen forsätter vara så bra hos er!
Trummispappan skrev: Är det vi som oroar oss i onödan eller har vi pajjat henne. :?:
Nej, inte har ni pajat för henne. :shock:

Menar du att hon skulle bli en ledsen unge av att få sova gott?
Precis som alla andra människor är små barn personligheter, och det är ett äventyr att ha barn - en liten människa växer fram och man får vara med från början.
Det är ett stort äventyr och en ynnest. Var glada över den den flicka ni fått, och var stolta över er själva - ni har gett er flicka en gåva för livet: god, närande nattsömn. Kunde hon skulle hon tacka er :heart:

Varma kramar Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Trummispappan

Tack Mia!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:wink: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"