/Annemette
Næsten 2 måneder, sove 8 timer?
Næsten 2 måneder, sove 8 timer?
Hej, et lille spørgsmål
Vi er netop begyndt at hjælpe lille Vilma, som er 10 dage fra at være 2 måneder, til at sove godt. Hun sover nu 5,5 timer frem til kl. 4 hvor hun bliver vækket for at få en natslurk og siden vækker vi hende kl. 6.30 hvor vi har morgen. Hun sover utrolig godt frem til kl. 4 og sover tungt når jeg vækker hende, men efterfølgende har hun meget svært ved at falde til ro og mosler lidt rundt i vognen uden dog at skrige sig op. Mit spørgsmål er om vi skal lade hende sove sine 8 timer allerede nu istedet for at vække hende fra sin gode søvn og som om godt en uge lave nyt skema for hende når hun bliver 2 måneder og skal sove 8 timer nat? Hvad er andres erfaringer - risikerer vi bare at hun ikke kan klare 8 timer uden mad, så hun vågner eks. ved 5-tiden og så ikke kan sove om??
/Annemette
/Annemette
Mor til to fantastiske troldeunger - Augusta fra marts 04 (SHN ved 3 mdr, sover godt) og Vilma fra juli 05 (standardmodel fra start af, sover godt). K?reste med den vidunderlige mand og far Morten.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Det føles bestemt mere rigtigt at lade hende sove videre, men jeg undrer hvad der sker hvis hun vågner i stedet kl. 5 eller 5.30 eller noget og spiser då - tænker hun absolut ikke vil være sulten kl. 6.30 når det er morgen og vi vækker hende...starter dagen så ikke med at være noget rod med en lille snut der ikke spiser og derfor har svært ved at sove første lur kl. 8 helt igennem
Tager muligvis "sorgerne på forskud" - men undrer alligevel
Tak for svar Anna, kunne du evt. ved lejlighed tage et kig på tråden
"Anna eller andre med erfaring - skemaspørgsmål??" i kurbanens hjælpeforum hvor jeg har skitseret lillens skema og en mulig ændring
Jeg vækker hende nemlig også - som det er nu kl. 21.30 - hvor hun snarksover endnu mere for at give hende sidste måltid før natten. Det føles helt knasigt (eller hvordan I nu staver det på svensk
) så jeg tænker det er det måltid jeg i første omgang skal stryge og så give hende mad, når hun vågner om natten i stedet - men hvad om det er forskellige tider hver nat - skal jeg strukturere det for hende - for at hjælpe hende
Alle de små detaljer som man ikke får på plads
Men må dog sige at det fungerer fuldstændig fantastisk med Vilma, så det er vist alligevel ikke helt skævt det jeg har gjort fra starten med standardmodellen og søvn
Hun sover godt og de fleste af hendes lure er der ikke noget bøvl og det tager max et par minutter at hjælpe hende til ro, når det behøves. 8) Dog virker det som om maven forstyrrer fra tid til anden - måske det samme mave-sjov som mor og søster har
/Annemette
Tak for svar Anna, kunne du evt. ved lejlighed tage et kig på tråden
"Anna eller andre med erfaring - skemaspørgsmål??" i kurbanens hjælpeforum hvor jeg har skitseret lillens skema og en mulig ændring
Alle de små detaljer som man ikke får på plads
/Annemette
Mor til to fantastiske troldeunger - Augusta fra marts 04 (SHN ved 3 mdr, sover godt) og Vilma fra juli 05 (standardmodel fra start af, sover godt). K?reste med den vidunderlige mand og far Morten.
hej igen
Har gået og tænkt over dit svar i løbet af dagen, Anna og er vist blevet lidt forvirret
Du skrev i dit svar at vi skal vække til samme tid hver morgen men ikke om natten. Mener du da at når vi lægger Vilma for natten kl. 20, så skal vi lade hende sove så længe hun overhovedet kan selv og så give hende mad når hun vågner og glemme alt om kl. 4? Det jeg forvirres over er hvorvidt det er din mening at jeg så skal give hende mad hvis hun vågner efter 3 timer eller efter 4 timer - og hvad så hvis hun vågner igen, skal hun så have mad igen, efter din mening? Som det er nu lægger jeg hende jo kl. 20.30 og vækker hende efter 2 timer og igen efter 6 timer for at give hende mad, men som jeg skriver ovenfor virker det fjollet at vækket den lille når hun sover så godt. Men tanken er vel at hun nu skulle kunne klare sig med et natmåltid fra kl. 20 til kl. 6.30
Vi vækker hende også om morgenen - hun virker som om hun bare vil sove. Til gengæld har vi den gladeste og dejligste unge når hun er vågen om dagen. Hun griner og snakker med tapetet, bøgerne, mor, tøjdyr og storesøster eller hvad der nu måtte falde ind i hendes synsfelt
Jeg vil virkelig være glad for at få svar på denne detalje - da jeg ved at forvirringen let kan overføres til Vilma, så jeg pludselig ikke ved om jeg skal hjælpe hende til at sove om nu eller om jeg skal give hende mad...Vargen, du ved - den skal man passe på
/Annemette
Jeg vil virkelig være glad for at få svar på denne detalje - da jeg ved at forvirringen let kan overføres til Vilma, så jeg pludselig ikke ved om jeg skal hjælpe hende til at sove om nu eller om jeg skal give hende mad...Vargen, du ved - den skal man passe på
/Annemette
Hej igen - jeg besluttede i går at sige til h...
med forvirringen - og i stedet blot beslutte hvad jeg ville gøre
Så vi lagde Vilma - efter 2 timers vågentid med det hele - til at sove kl. 8 i går aftes og hun sov som en sten til i morges kl. 6.30 da vi vækkede hende. Så sådan fortsætter vi - er hun sulten om natten regner jeg med hun fortæller det og ellers får hun lov at sove så godt
/Annemette