Alex har sovit bra på nätterna och gör det fortfarande. Han somnar vid 20 och vaknar vid 08, äter ibland vid 05-06 tiden.
Nu verkar han kommit in i något som jag inte har någon aning om vad det är. Jag kan tänka mig en tre månaders utvecklingsfas men kära värld vad är det som händer. Han är så frustrerad, hela kroppen spänner sig om vart annat och han brölar/skriker/grinar och helt plötsligt skrattar. Inte nöjd många stunder under dagen. Han krånglar med maten (krångla med maten har han gjort sedan han var några veckor) men nu är det värre. På kvällen när han ska somna blir han som skogstokig, kastar huvudet fram och tillbaka skjuter upp rumpan och skriker som aldrig förr. Efter ett tag somnar han.
Han biter på sina händer en hel del men jag kan inte känna någon tand som är på väg. Inge feber. Jag har prövat ge honom Alvedon om han har ont men det verkar inte bli nå bättre. Hela han är så enormt frustrerad och så har det hållit på i över en vecka. Kan det var ett utvecklings språng eller vad annars ska jag tänka? Wille hade det inte så här jobbigt som Alex verkar ha det. Det är jobbigt att se hur jobbigt det är för honom och inte kunna hjälpa till annat än finnas där.
Idag var vi på IKEA med en annan familj vars son, Hugo, är 10 dagar yngre än Alex. Hugo han låg där i vagnen och kikade på sina händer, smakade lite på dom och sa till lite när han var hungrig i övrigt så hörde man honom knappt. Medan Alex hördes över hela IKEA med sina frustrerade läten. Jag vet att alla barn är så olika men jag har inte sett maken till frustrerad baby någonsin. Jag skulle vilja förstå vad som pågår så skulle det kännas lite lättare. Har ni någon ide på vad som händer?
Nu behöver jag peppning........
-
Mamma Sussi
Nu behöver jag peppning........
//Mamma Sussi
Alex 081211 (40+5)
Alex 081211 (40+5)
-
Mamma Sussi
Kan jag börja med det redan nu? Är han inte lite för liten för det?
Han äter ersättning och jag försöker öka på mängden men får inte i honom mer. Han äter nu ca 180 ml per mål och skulle behöva äta mer. Han trycker ut flaskan ur munnen hela tiden, får truga i honom de sista 60 ml.
Han äter ersättning och jag försöker öka på mängden men får inte i honom mer. Han äter nu ca 180 ml per mål och skulle behöva äta mer. Han trycker ut flaskan ur munnen hela tiden, får truga i honom de sista 60 ml.
//Mamma Sussi
Alex 081211 (40+5)
Alex 081211 (40+5)