Jo, de andra bitarna är fixade. Massor av utevistelse, oftast 4 tim per dag och då får han komma upp ur vagnen och gunga, ligga och krypträna på en filt, klämma (och smaka, urk) på löv och kottar. Mörkläggningen är 100%ig och väckarklocka har vi och den får han hjälpa till att stänga av själv när jag går in på morgonen. Maten går oxå bättre och bättre, vi har ju fått hjälp med hans allergi så nu vet vi vad han kan och inte kan äta, därmed kräks han mycket mer sällan = mer mat i magen.
Nu verkar det som han har kommit in i 8-mån ångesten... Inatt vaknade han 3,20 och kunde inte somna om, var ganska ledsen med detsamma. Så har han gjort innan men klarat ut det själv utan ramsa. Brukar inte ramsa förrän det blir vargtimme så inatt fick han ingen pangramsa utan jag ramsade först när jag märkte att han blev mer ledsen. Han jobbade upp sig rejält och blev riktigt förtvivlad. Jag blev lite ställd för så här ledsen har han knappt varit sedan kurstart så jag tänker att det måste vara 8-mån ångest i antågande (han fyller om någon vecka).
Jag ramsade en gång och satte på Mozart (vilket alltid lugnar i vanliga fall) men det hjälpte inte så jag gick till slut in för att ge en SF för o lugna. Han lugnade sig och verkade sömntung, jag ramsade mig ut och han verkade somna. Han vaknade dock efter en kvart igen och var rejält ledsen, jag ramsar men han lugnar sig inte. Provar att avvakta men ingen skillnad så nu börjar vargarna svansa kring benen på mig och tror att han har ont någonstans så jag går in och ger en panodilsupp och SF till han nästan somnar. Ligger och hulkar (sovandes) i en timme innan han är helt tyst. Allt som allt var han vaken 1,5 timme och väldigt ledsen...
Nu har jag inte barnaboken ännu, har beställt men får den inte förräns till helgen så jag kan läsa på om ångesten.. Skulle behöva lite handfasta råd och tips inför natten om det blir likadant igen. Vill ju inte att han ska behöva vara så ledsen... Kändes inte som ramsan togs emot som den brukar och jag vet inte om jag ska backa eller hjälpa honom mer när han blir så ledsen.
Hjälp
Kramar från Gemelas