Rapport fjärde natten.
19.30 sover. Jättetrött o gnällig på kvällen o svårt att få att äta. Somna på fläcken efter jag sjöng, solfjädrade, smågnäll men inget när jag ramsade ut.
1.50 vaknar, pangramsar men skriker ändå. Väntar lite o kollar hur han ligger, ligger på sniskan med foten i spjälorna, lägger tillrätta o vill lugna men han blir förbannad, försöker men går inte, stoppar om och ramsar ut *8, lyssnar, tystnar, b ramsa 1.55.
5.44 pangramsar hjälper inte. Hade fastnat med foten i spjälorna denna gången också. Ramsar gånger många. Tystnar bramsa 5.51 protest några sek, tyst.5.51
06.00 igen, kollar honom men ligger bra. Ramsar men skriker vet inte riktigt vilket sätt, kratigt inte på det där lugna sättet. 6.06 går in o försöker lugna men han blir bara förbannad. Ute 6.09. husljud, musik, lugnare 6.11 ramsar 6.13 skriker mera på ramsan..börjar låta lite lessen men lugnare.ramsar 6.18 men blir skitarg. låter sen lite lessen. går in buffar tyst en minut (för han låter lessen) solfjäder från 5.23 (tänkte göra den superlånga fjädern jag blev tipsad om), tror han somnar 31 men nej, likaså 51 o 53 men 59 somnar han faktiskt. väntar 5 min o gör morgon.
Frågor: osäker på hur jag ska agera när han försöker somna men sen som nu börjar skrika efter 10 min för att han inte lyckas. (har ju en historia i att vakna,försöka men inte lyckas somna o bli uppe 1,5-2 h). fast nu tog det ju "bara" en timme:)
Känns tråkigt när han svarat så bra tidigare på natten men blir arg o sen lessen på ramsan i vargtimmen, tips råd peppning?
Är bakslag (senare alltså) något man får räkna med eller bara vara medveten att det kan komma?
min lilla groda född 080720, kurstart 090320 8 månader.