På senaste tiden har hon somnat själv i egen säng (i vårt sovrum) men vaknat efter 3-5 h och gråtit. Då har vi oftast tagit över henne i vår säng för att vi ska få sova alla 3. Tyvärr har inte det alltid hjälp utan hon har fortfarande vaknat, satt sig upp och gråtit.
Nu börjar vi vara så trötta på detta sovbekymmer så vi har slagit tag i saken. Vi bestämde oss för att köra SHN-kuren. Nu ger vi oss inte! Jag har läst boken utan och innan och är taggad som bara den!
Jag började kura ikväll. Skickade bort pappan så vi får vara ifred (han är inte lika envis som mig
Läggdags kl 20.00 Buffning+solfjäder 10 minuter
Ramsar går ut. Protesterar genast, argt. Ramsar igen. Ropar argt, men inte sammanhängande. Ramsar igen, tystnar och somnar. Kl är 20.21!
Nöjd och glad att det gick så lätt.
Vaknar 23.42
Buffar genast+solfjädrar Ramsar efter 10 minuter
Protesterar genast argt.
Ramsar, ramsar ramsar.
Buffar+solfjäder 10 min
Ramsar, ramsar
Buffar+solfjäder 10 min
Ramsar, ramsar, ramsar, ramsar, ramsar,ramsar, ramsar
Buffa+solfjäder 0 min
Ramsar, ramsar, ramsar, ramsar
Buffa+solfjäder 10 min
Ramsar, ramsar, ramsar, ramsar, ramsar, ramsar
Sover kl 01.24
Nu sitter jag utanför dörren och väntar med spänning hur det skall fortsätta. Hon har nu sovit 1,5 h
Jag upplevde att det tog VÄÄÄldigt lång id att få henne somna om. Hon lugnade sig fint och snabbt med buffningen, men vaknade genast i när jag gick ut och ramsade. Likadant när jag skulle bekräfta efter att hon varit tyst ett tag. Ropade genast till igen och det blev att börja påminna igen. Samma sak upprepade flera gånger. Gör jag något fel? Bekräftar jag för snabbt? Hur många gånger kan man ramsa efter varandra utan att gå in och tillrättalägga?
Hoppas verkligen detta hjälper så vi får börja sov hela nätter alla 3
Nu ger vi oss inte!