Hejsan!
Min lilla älskling har sovit som en björn i ide sedan hon kurades när hon var 5 1/2 månad sedan. Inte ett bakslag har vi haft. Nu har hon dock gjort ett utvecklingssprång och vill vakna väldans tidigt. Schemat är ungefär:
7.30 Godmorgon och frukost
8.30 Ytterligare frukost
10.30 Sova fram till lunch
12.00 Lunch
15.00 Mellanmål
16.15 Sova 20 minuter
17.15 Middag
19.00 Nattslurk och ev gröt (Astrid är HUNGRIG)
19.30 Godnatt
Hon har nu också svårt att komma till ro till långa middagsvilan kl 10.30. Vill hon sova senare? Svårt att veta eftersom hon numera gärna vaknar kl 06.00 eller 6.45 och inte somnar om av sig själv. Vi har inte gjort mycket åt detta mer än att bara låta henne vara i sängen (hon har eget rum). Efter alltför mycket klagan går vi dit och tar upp henne. Då är hon hungrig som en varg och gråter hjärtskärande tills hon får se vällingflaskan. Kan tillägga att hon inte går på diet på dagarna utan proppas med allt hon vill ha. Vi skall skaffa ytterligare en persienn till hennes rum eftersom morgnarna börjar bli lite ljusare nu.
Tips på vargtimmaåtgärd?
Elva månader vaknar plötsligt 1 1/2 timma för tidigt
-
Hellagumma
Elva månader vaknar plötsligt 1 1/2 timma för tidigt
Mamma till Hjalmar född 051218 och lillasyster Astrid född 080423
Stolt lillasyster till ÅsaB på forumet
-
Lua
Hej!
Grattis till väl genomförd kur :thumbsup: Och till en fantastiskt härlig syster!
Jag skulle sätta en tia på att mörkläggningen gör halva susen
VAD äter hon på dagarna? Är det tillräckligt fett och härligt =P~
Runt ett-årsdagen brukar det vara dags att dra ner till en lur, men dit har ju Astrid ett tag än!
Kram Lua.
Grattis till väl genomförd kur :thumbsup: Och till en fantastiskt härlig syster!
Jag skulle sätta en tia på att mörkläggningen gör halva susen
VAD äter hon på dagarna? Är det tillräckligt fett och härligt =P~
Runt ett-årsdagen brukar det vara dags att dra ner till en lur, men dit har ju Astrid ett tag än!
Kram Lua.
-
Hellagumma
Ja, vi har just dragit ned eftermiddagens lilla lur till 20 minuter och hon r totalt slut när det är dags för godnatt. Jag skulle tro att ettårsdagen är det tidigaste hon klarar att gå ned till en lur. Hon har ju däremot varit villig att skjuta på förmiddagens lur ganska rejält på senste tiden.
Mörkläggning blir det!
Hon äter fett. Extra smör i allt. Flickebarnet rullar praktiskt taget fram. Lagad mat två gånger om dagen och däremellan smörgåsar, frukt och gröt.
Mörkläggning blir det!
Hon äter fett. Extra smör i allt. Flickebarnet rullar praktiskt taget fram. Lagad mat två gånger om dagen och däremellan smörgåsar, frukt och gröt.
Mamma till Hjalmar född 051218 och lillasyster Astrid född 080423