Utbildning för föräldrar med Mammut Maria!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Gäst

Utbildning för föräldrar med Mammut Maria!

Inlägg av Gäst »

:D Efter avslutade studier och drar jag nu med stor glädje igång utbildning för föräldrar i regionen Malmö/Lund/Helsingborg! Här kan ni se ett flyglad http://web.telia.com/~u46718028/pdf/akt ... skap23.pdf och det får ni gärna skriva ut/sända vidare i ovan nämnda region. Jag tackar för hjälpen på förhand!

:idea: Jag använder mig av Active Parentings koncept "Aktivt Föräldraskap" www.activeparenting.se där grunden är den adlerianska livsfilosofin som Alfred Adler representerar. Förhållningsättet till livet med barn går hand i hand med Barnabokens och det är av just den anledningen jag använder mig av konceptet. Läs gärna Anna Wahlgrens egna tankar kring Active Parenting och om Adlers principer för ledning av barn i septemberkrönikan http://www.annawahlgren.com/kronikor/sep_2005_ap.htm

:idea: Utbildningen sker i grupper om max 12 personer där ett tema utgör basen för varje tillfälle. Det visas små videosekvenser av vardagliga händelser och därefter sker en handledd diskussion där man hittar ett vinnande förhållningssätt och verktyg där till för att hantera situationen. Utbildningen innefattar 6 träffar à 3 klocktimmar utspridda över ca 10 veckor. Jag finns tillgänglig för handledning via telefon mellan utbildningstillfällena.

:idea: Grunden för utbildningen är kognitiv - dvs att vi ser på hur tankar och känslor styr våra egna och våra barns handlingar. På det viset bygger man positiva händelsespiraler och stärker det som är bra hos oss själva och hos våra barn!

:arrow: För mer info och frågor som rör utbildningen/infoträffar så vänd er till: 070-520 30 36 eller e-post: foralder@telia.com.

:D Maria Michaëlsson
Senast redigerad av Gäst den ons 12 okt 2005, 12:10, redigerad totalt 9 gång.
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Bara i Malmö :( hmm... du överväger inte en liten helgkurs i Stockholm (eller kanske tom uppsala [-o< ).
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Lena

Inlägg av Lena »

Wow, vad kul och spännande! :idea: Och så rätt! \:D/ Hoppas att många anmäler sig till dina kurser! Man blir ju sugen på att haka på själv, men min lilla pärla är bara 13,5 månader och i din annons står det att kursen riktar sig till föräldrar med barn i åldern 2-12 år. Hur noga är det? Kan man hoppas att du kör kurs nästa höst igen...? :lol:
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Till Liw: Samla ihop ett gäng så... :wink: Frågan är alltid fri! :D
:D Till Lena: Kom på informationsmötet och bilda dig en uppfattning om tiden är mogen för dig att haka på. Välkommen!
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Hur många måste vi vara?
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D För mer info och frågor som rör utbildningen/föreläsningar/infoträffar så vänd er till: 070-520 30 36 eller e-post: foralder@telia.com. :D
Jenni

Inlägg av Jenni »

Hej! Här är i alla fall en intresserad för utbildnig i Stockholmstrakten. Eller jag och min sambo.
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
ia

Inlägg av ia »

Har ar tva till! OBS ska andra min profil inser jag nu -- vi bor i Sthmstrakten vi med numera... :D
Mamma till tvillingar fodda 20 april 2004. Sover som anglar O:) :wink: efter SHN-kur vid 4.5 manaders alder
Sarika

Inlägg av Sarika »

hej
är också intresserad! å bor i sthlm
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Kul med Stockholmsintresse!

:idea: Vill ni vara så vänliga att mejla mig på foralder@telia.com så att jag kan fånga upp intresset den vägen - då hamnar det "rätt". Därefter kan jag hantera saken vidare.

:idea: Detta gäller alla som har intresse av utbildningen!

:!: Ange:

:arrow: Namn
:arrow: Adress
:arrow: E-post
:arrow: Telefonnummer
:arrow: Barnens/barnets födelseår

:D Tack!
Senast redigerad av Gäst den tis 11 okt 2005, 13:43, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Nytt flygblad finns nu och om ni vill så får ni gärna sända det vidare eller skriva ut för uppsättning på lämpliga ställen i regionen Malmö/Lund/Helsingborg. Jag tackar så mycket för hjälpen på förhand!

:D Ni får gärna anmäla ert intresse för utbildningen också :wink: !

:arrow: http://web.telia.com/~u46718028/pdf/akt ... skap23.pdf
Gäst

Bli värd/värdinna för informationsträff!

Inlägg av Gäst »

:D Bli värd/värdinna för informationsträff!

:idea: Bjud hem dina vänner så kommer jag och berättar om utbildningen. Som tack bjuder jag under träffen på konkreta tips & råd kring några av dina funderingar i din vardag som förälder!

:arrow: Intresseanmälan 070-520 30 36 eller foralder@telia.com.

:arrow: Gäller i regionen Malmö/Lund/Helsingborg!
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"