Hej Anna,
Jag har läst din septemberkrönika och jag hade ingen aning om att du ville ha min åsikt om den. Ville du ha min personliga kommentar var det ju bara att kontakta mig, jag är nåbar

Både på mitt forum och via e-post. Så får jag tillfälle att besvara dig. Jag har ju tidigare nämnt att jag inte vanligtvis brukar skriva på AW-forumet, men skriver du ett personligt meddelande till mig får jag ju ett mail om det. Skulle aldrig posta ett inlägg på Nära föräldrar och sedan bli upprörd över att du inte svarar

Så småningom är det samma argument som går runt, runt och då får man acceptera att man inte tycker likadant.
Ett litet förtydligande här: JAG har aldrig påstått att du är "vidrig" eller att "Nils inte existerar". Personliga påhopp tycker jag är lågt och jag försöker avhålla mig från dylikt, även om det finns skilda meningar om vad som ska räknas som sådant... Jag skiljer mellan att kritisera åsikter/krönikor/uttalanden och attackera en person med utrop som "feg", "vidrig" etc... det är ojuste. Försöker skriva som om jag pratade med personen framför mig.
Ja, jag tog bort kommentaren som innehöll ett personligt påhopp mot dig från mitt forum. Det är svårt för mig att förstå vad du har emot det. Anledningen var att Hanna var upprörd av att det låg uppe och vid närmare eftertanke höll jag med om att det var en ful kommentar. Jag försöker hålla god ton även om vi inte håller med varandra. Det var för övrigt min krönika jag stod för, inte andras kommentarer på den.
Vad spelar det för roll om det "saknas moderator"? Någon är webbredaktör och det är jag. Enligt avtalet medlemmar skriver under (som för övrigt liknar det ni själva har på ert forum) har jag rätt att ta bort inlägg när som helst, men det har jag endast gjort vid de tillfällen då ett inlägg har stritt mot forumreglerna.
Jag har inte skrivit något på Nära föräldrar utan att ha faktabakgrund, från mina egna erfarenheter, kvinnor runt omkring mig, min mamma som själv har fyra barn, människans evolution, Sears, Ljungberg, Small med flera. Varför tror du att det är gripet ur luften bara för att du har dina egna, personliga idéer?
Det behövs inget mod för att hälsa på
www.naraforaldrar.se - lite vanlig nyfikenhet räcker så bra
Varför känner du ett behov av att sopa till oss? För att vi inte är regelbundna besökare på ditt forum? Men det är väl ändå inte så konstigt? Om jag vill ha råd om samsovning lär jag inte hitta dem här

Jag kommer inte att bli en regelbunden besökare här i framtiden heller, utan enbart om det handlar om Nära föräldraskap och jag blir tillfrågad.
AP/Nära föräldraskap talar i barnens och familjens intresse. Vi kommer aldrig att bli "gosedjursföräldrar" bara för att du kallar oss det. Jag vet att du redan har läst en del om ämnet nu, men vill ändå rekommendera en sida till, om vad Nära föräldraskap INTE är:
http://www.askdrsears.com/html/10/T130400.asp
Och jag är redan nu medveten om att du kommer att hitta saker du inte gillar på den sidan. Vi delar inte åsikt, helt enkelt. Däremot delar vi vissa saker, som att barn aldrig är ett hinder, en oändlig kärlek till våra barn och en önskan att de ska växa upp till lyckliga människor.
Kram från Jorun som ska ut och virvla bland löven med döttrarna nu