Hej!!
Lillkillen är nu 7 och en halv månad och det är brar att inse att flaska med välling kommer inte att funka. Både jag och min man har försökt, verkligen, men det passar väl inte för alla barn.
Nu undrar jag hur ni som inte ger flaska gör? Hur slutade ni amma?Jag ammar fortfarande fullt, alla mål, maten går inte jättebra heller...
Ger ni välling? Hur? Vad annars? Hur ser maten ut en dag?
Tacksam för hjälp!!
alternativ til flaska
Har ingen egen erfarenhet i ämnet, men en kompis till mig hade samma "problem" som du. Då fick hon tipset att prova med pipmugg istället, och döm om allas förvåning när lilla ungen raskt sög i sig hela muggen med ersättning
Tydligen passar denna hårda och omysiga plastpip mycket bättre för en del än de "vetenskapligt utformade, anatomiska och naturliga" nappar som finns
Kan vara värt ett försök i alla fall. Lycka till!!
Hej
Så gjorde jag.
Vera åt ifs ur flaska men när vi skulle introducera välling så vägrade hon. Vi testade med pipmugg och det gick hur bra som helst. Sedan gick det med flaska efter ett tag.
Det finns flera trådar som tar upp ämnet, med tips om olika typer av flasknappar etc. Andra har matat med sked eller mugg (utan pip).
/LO
Så gjorde jag.
Vera åt ifs ur flaska men när vi skulle introducera välling så vägrade hon. Vi testade med pipmugg och det gick hur bra som helst. Sedan gick det med flaska efter ett tag.
Det finns flera trådar som tar upp ämnet, med tips om olika typer av flasknappar etc. Andra har matat med sked eller mugg (utan pip).
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum