toalettbestyr

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Kotten

toalettbestyr

Inlägg av Kotten »

Mamma och pappa ligger i dubbelsängen och latar sig, lilla kotten har precis vaknat. Hon vill gå och kissa och vi orkar inte gå upp :oops:

"du kan väl kissa själv :D !"
Hon sätter sig på pottan och ropar "päti!" (färdig) efter en stund
"kom, du behöver inte torka dig" säger vi (fortfarande lata :oops:)
"Måtte tocka ja" (jag måste torka mig) säger hon förnärmat, varpå två meter toapapper dras av. Prassel prassel och så ska man "kola" (spola) också!
Två sekunder senare hörs ett splash, hon tömde pottan i toalettstolen helt själv :D
Då kommer jag på benen, inte trevligt med massa kiss på händerna! Hon spillde inte en droppe :shock: :shock:
Ung mamma (20) till flicka f?dd mars 03
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ha, underbart! Det där ska jag komma ihåg, sen nångång om hundra år, när Hugo... :roll: Att barn kan mycket mer än vi tror! Fantastiskt självständig liten dam! :D
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

så är det med vår son också, han torkar sig om snoppen om han kissat, mamma torkar om han gjort något mera. Han tömmer pottan i toaletten, OCH sköljer ur den i duschen efteråt så att den är ren nästa gång den ska användas :lol: :lol: Men visst är det härligt när man inser att de kan mer än man tror.

Det känns bättre den vägen än när man tror de kan mer än de gör.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Ja du, Kotten! Jag brukar säga att min bästa egenskap som öm moder är att jag är lite lat... :roll: :oops: :lol: Då händer det underverk! "Utveckling kräver motstånd" heter det ju :P !
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"