Nancyfamiljen - återkomsten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

kattklo skrev:Nej inte kan det uppfattas hånfullt! Det tror jag verkligen inte. Er oro var ju helt verklig! Det kanske snarare uppfattas hoppfullt om någon går int iden tråden och läser och samtidigt ser din signatur.
Det ser ju onekligen hoppfullt ut! :D
Huvudet på spiken! :D
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

GRATTIS Nancy och hela familjen :D :D :D

Skriver rätt sällan här på forumet men läser ofta. Och dina inlägg läser jag alltid. Och nu blev jag så glad då jag läste detta. Tycker du är en så klok och varmhjärtad människa! Lycka till med allt!

ps. skulle också gärna se ett foto på dina flickor. Kan skicka ett på mina pluttar om du vill.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jätte Grattis igen Nancy :heart:

Ta riktigt väl hand om dig nu. Vilken enorm gåva :!: Fast jag vet att det kan bli tuffa nio månader :wink:

Sitter själv på andra sidan, bokstavligen, med ett litet ljuvligt ynk :heart: (Kvinno-) kroppen är fantastisk :!: Tålmodigt seg och stark vaktar hon det spirande livet. Ger av sig själv till bristningsgränsen men har ändock förmågan återhämta sig, om och om igen.

:heart:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Jag trodde som fler här att det var en gammal tråd som dykt upp. :shock: Men se det var det inte. :D
Många många grattis till det lilla nya livet. :heart:

Kram/Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Nancy

Inlägg av Nancy »

ms Sophie: Tack :heart:

TorpSara: :heart: Tack.

Tilda: Dina ord gör mig jätteglad, tack :heart: Du kan väl skicka pm med mailadress :wink: :?: Vill jättegärna se foto jag med :D

*frieda*: Tack för dina ord och ditt grattis :heart:

Susanne G: Tack och kram tillbaks :heart:

Vilar mest då det är "egen" tid, datorn hinns inte riktigt med just nu men jag vet ju att det där varierar :wink:

:heart: Imorse berättade maken och jag för Leia att vi skall få en bebis till. Eftersom det i Leias värld dyker upp bebisar lite då och då tog hon det lika lugnt som om vi hade berättat att vi skulle måla om köket eller nåt sånt.

Nästa datum att räkna ned till är 20/4. Då är det dags för ul och fvp. Lika nervöst varje gång, om inte värre. Turligt nog samma doktor som sist och det känns jättebra.

:heart: Kram från Nancy
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Jag är mållös Nancy!!!

Vi som följdes åt förra gången... Och det var ju alldeles NYSS!!!

Jag är stum av förundran. Och imponerad. För för vår del blir det inga fler.

Grattis och kram :heart:

Anna
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Elle

Inlägg av Elle »

Nancy :heart: jag räknar ned tillsammans med dig och håller tummarna att allt ska gå bra!

Storkramen
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Nancy - du måste sannerligen vara en av världens coolaste och tuffaste kvinnor! :shock: :heart: :heart: :heart:

Jag har alltid varit den som bojkottat allt vad sjåperi och gnällighet och ömklighet heter - och jag må säga att DU är min stora förebild!!! :D

Ett VRÅLSTORT GRATTIS till hela er stora familj! Jag hoppas jag får gå i dina fotspår :wink:

Kram från Finland
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Jo tack, Nancy! Allt är väl med mig och de små (och stora) herremännen :D

Måste erkänna att jag gjorde en hastig räkneoperation efter att jag läst din tråd om nummer fyra. Jag hör oxå till den kategorin som tycker om klatschiga profiltexter. Syftar på din juni, juli, augusti, september - story. Nu har ju jag killar födda 03, 05 och 07. Om jag (läs vi) slår till på direkten borde jag alltså hinna med en 09:a :shock: :!: Just kidding :wink: :!:

Ännu en gång - lycka till på färden :lol: :!:
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

den kategori

ett -n för mycket :oops:
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Antonias mamma: Ja visst är det nyss :wink: Fast pinsamt nog börjar jag blanda ihop mina graviditeter så jag fick tänka ett extra varv där :lol:

Stort tack för gratulationer :heart:

Elle: :wink: :heart:

Sagalinda: Nu kanske jag inte riktigt tycker att jag förtjänar dina vackra ord men det hindrar ju inte att jag blir jätteglad ändå :heart:

Jag är nog både sjåpig och gnällig emellanåt. Men jag tror att en av mina styrkor är att jag tillåter mig att nudda vid dyn på botten men jag vägrar fastna där nån längre stund. Sen tar jag nya tag utifrån de förutsättningar som råder.

Stort tack för de finska gratulationerna :heart:

Och imorgon är det den 21/3 och jag inser nu att det kanske redan... :roll:

Önskar dig all lycka :heart:

Pia Pojkmamma: :wink: :lol: Fast ibland kommer de rackarna ut tidigare än väntat så även om det dröjer en månad eller två kan det allt bli 09 i alla fall :wink: 8) :lol: Stor kram, härligt att ni mår bra :heart:

:idea: Nu är det snart 12 fulla veckor. Doktorn och jag var inte riktigt överrens om hur långt gången jag var men jag kan säga att OM doktorn har rätt är detta den andra tillblivelsen av liknande art i världshistorien :roll: :wink:

Fast det är tydligen inte lätt att räkna ut med vul så tidigt, en millimeter hit eller dit och datorn flyttar fram eller bak en hel vecka. Får se vad de säger på ul 20/4.

:heart: Stor kram från Nancy
LaQ

Inlägg av LaQ »

Jag "känner" ju inte dig, men har läst delar av dina trådar här på forum. De har varit till stor hjälp och jag har tänkt rota fram dem igen för inspiration och peppning framöver. Väntar också en liten i september. "Bara" tvåan för vår del dock. ;) Du är ju rena proffset, kul att följa med på ytterligare en resa.

STORT grattis från mig!
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
ElinN

Inlägg av ElinN »

Nancy skrev: :idea: Nu är det snart 12 fulla veckor. Doktorn och jag var inte riktigt överrens om hur långt gången jag var men jag kan säga att OM doktorn har rätt är detta den andra tillblivelsen av liknande art i världshistorien :roll: :wink:

:?: :?: :!: Vaddå?! :D Förstår inte! :oops: :wink:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

ElinN skrev:
Nancy skrev: :idea: Nu är det snart 12 fulla veckor. Doktorn och jag var inte riktigt överrens om hur långt gången jag var men jag kan säga att OM doktorn har rätt är detta den andra tillblivelsen av liknande art i världshistorien :roll: :wink:

:?: :?: :!: Vaddå?! :D Förstår inte! :oops: :wink:
Jag tror att hon syftar på jungfrufödsel... Jesus du vet ;-)
ElinN

Inlägg av ElinN »

*frieda* skrev: Jag tror att hon syftar på jungfrufödsel... Jesus du vet ;-)
Jaha han! :lol: Haha! :lol: Tack för hjälpen *frieda* (och Grattis till den lilla som jag förstått att du fått nu! :heart: )
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"