Han säger inte mamma!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Mamma Anna
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 18 aug 2005, 22:35

Han säger inte mamma!

Inlägg av Mamma Anna »

Borde jag vara orolig? Min 18-månaders guldklimp är HELT ointresserad av att tilltala sina föräldrar... :shock: Däremot pratar han gärna om bilar och gurkor och sina äldre syskon!

Finns det någon som kan lugna en hispig mor :oops: :D 8) ?
Anna, stolt mamma till tre underbara barn! Gabriel -98, Alexandra -00 och Adam -04
Jennie
Inlägg: 148
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 23:54

Inlägg av Jennie »

Du kan vara helt lugn, tids nog säger han mamma hela dagarna.

Här är det tvärt om, han säger mamma och pappa men inte sin storebrors namn.

Min minstings första ord var storebrors namn. Det körde han med i flera månader. Nu vid två års ålder verkar det som att han har glömt bort det, (vilket han inte har) pekar man på storebror och frågar "vad heter han?" Så svarar han "Mamma" :shock: Så huvudsaken att barnen förstår innebörden av orden. Han förstår ju alltid när jag t ex säger att han skall gå till sin storebror. Då uppfattar han ju hans namn.

Din lilla kille är nog helt enkelt upptagen med att öva sig på andra ord just nu som han kanske lägger i bagaget och tar så småningom fram mamma!
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Mamma Anna
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 18 aug 2005, 22:35

Inlägg av Mamma Anna »

Tack Jennie, det är nog som du säger! Jag märker ju att han förstår orden och det kanske t.o.m. har blivit en grej av det - när jag frågar om han kan säga Mamma kniper han bara ihop och ser sååå lurig ut :lol:

Jag skopar ner lite is i magen så länge :D !
Anna, stolt mamma till tre underbara barn! Gabriel -98, Alexandra -00 och Adam -04
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"