8) Så nu ska jag prata i telefon, fika och läsa skvallertidningar och snacka timtals med väninnor... Äldste sonen har tagit ledningen!
Jag kan dra mig tillbka!
-
Gäst
Jag kan dra mig tillbka!
8) Så nu ska jag prata i telefon, fika och läsa skvallertidningar och snacka timtals med väninnor... Äldste sonen har tagit ledningen!
Underbart!
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
father of sons
Bra jobbat morsan (och farsan?) =D>
Och här kommer en alldeles egen applåd till smarte storebror =D>
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
-
Gäst
8) Måste toppa denna scen med dagens....
Vi skulle läsa godnattsaga och lillasyster bara nojsade omkring. Då sa storebror:
Storebror himlar med ögonen och "svimmar" i sängen och skrattväser kärleksfullt "Typiskt småsystrar - men de är bra att ha ändå"!
Här missade han att "i handling" visa vad man menar - så som man måste med en 22 månaders lillasyster!
En episod i samma anda:
Jag hade sovmorgon i lördags och barnen busade runt i huset. Jag har INGA problem att sova även om det hoppas på mig. (Sambon håller alla vargar borta...
) Jag fortsatte således att sova när sönerna plötsligt var mitt uppe i kuddkrig och brottning i min säng!
Plötsligt hör jag Axel säga:
- OJ! Nej, Gustav! Inte bita! Man pussas med munnen!
Varmed pusskalaset utbryter istället...
Kan berätta att jag blev klarvaken och så GLAD!

Jag hade sovmorgon i lördags och barnen busade runt i huset. Jag har INGA problem att sova även om det hoppas på mig. (Sambon håller alla vargar borta...
Plötsligt hör jag Axel säga:
- OJ! Nej, Gustav! Inte bita! Man pussas med munnen!
Varmed pusskalaset utbryter istället...
Kan berätta att jag blev klarvaken och så GLAD!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
hmm jag hade en liknande morgon i söndags när jag hör pappa säga till lilleman: Pussas Jonas, man ska pussas. (paus ett litet tag...) Pussa mamma istället. Två sekunder senare från jag en svart V70 i hög fart på näsbenet... Jag kan nästan sova mig igenom ett värdlkrig men det där vaknade jag av.

Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)