Natt 5
Bestämde mig för att det här kommer gå jättebra och hon kommer somna utan andra verktyg än ramsa, nu jäklar ska hon sova!
Vill inte ha nattslurk – försöker både välling och bröst. Leker i gåstolen så hon kiknar av skratt. Det är jättekul att köra fortfortfort!
19.15 Läggningen blir sen igen för jag trugar med nattslurken. Glad unge säger god natt till lampan och läggs i sängen. Protesterar direkt. Läggs tillrätta och hålls med SF i 4 sekunder. Går med glad ramsa x6 – går ut i köket och slamrar med disken. Hör hur hon låter sur i sovrummet, men låter bara sur och arg, inte ledsen.
19.20 Arg ramsa x6 ilskan övergår mer i surgnäll
19.23 låter riktigt sur
19.25 Bestämd ramsa x12 – gnället avtar mer och mer under ramsan så jag drar ut den mer och mer – gnället finns kvar men låter riktigt trött nu – tar ny fart och låter arg – jag börjar hänga tvätt i vardagsrummet.
19.30 ramsa x8 – svarar med gråt som avtar – tilltar – avtar igen
19.33 gnället på väg att avta – får en mjuk ramsa x4 – gnäller lite men avtar
19.35 tystnar helt och får en bekräftelse x4 – ett gnäll efter det men sedan tyst
19.46 tittar in för att se hur hon ligger och hon ligger bra med täcket över sig och sitt gosedjur under armen.
21.36 Vaknar och gnäller – Ramsa x4 som hon tystnar under fortsätter med belräftelse x2 i samma svep – tyst
22.45 gnäller men tystnar
23.30 gnäller och låter ledsen – mjuk ramsa x4 – tyst
07.00 väcker – ligger vaken på rygg och verkar nöjd
Natten gick hur bra som helst och det kändes som om hon lyssnade på ramsan och blev lugn av den!

Hon var vaken när jag kom in i morse men låg nöjd och glad på rygg i sängen.
Nu ska här busas innan det är dags att sova morgonlur!
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.