Nancyfamiljen - återkomsten

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Ååååå vad underbart roligt Nancy :D

:heart: STORT GRATTIS :heart:

Kramar i tusen till dig och din familj!
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Här är man borta ett par dagar och så hittar men en tråd på barnaväntan av Nancy. Tänkte först att nu har det blivit något knas när gamla trådar poppar upp. Men så slog det mig att det kanske ändå var en ny, och det var det.

Så glad för er skull och för det lilla pyrets som får komma till er. Ska bli så spännande att följa din resa, men är faktiskt lite orolig för vad som ska hända den här gången. Men jag vill och tror att det blir en rakare väg den här gången.

kramar i massor :heart:
Ida (bara liiite avis) :wink:
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Jannika

Inlägg av Jannika »

kattklo skrev:GRATTIS!!!
För en utomstående så...hrm... verkar det inte som att ni har så där jättesvårt att bli gravida.... :lol:
:lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: :wink: 8) :lol:

SusanD: Tack. Mer än jag kan uttrycka :heart:

kattklo: Tack för dina jättefina ord :heart: Jag hoppas och tror att töserna fixar detta galant.
kattklo skrev:GRATTIS!!!
För en utomstående så...hrm... verkar det inte som att ni har så där jättesvårt att bli gravida.... :lol:
:lol: :lol:
Nej jag förstår det :wink:

Om jag får kommentera ovanstående lite mer seriöst än situationen kräver så har jag funderat en smula på om min gamla stork-tråd kanske kan te sig hånfull mot de som enträget kämpar för att få barn. Men hur jag än vänder på det så kunde jag ju inte veta hur det skulle bli i framtiden. De (för mig) många månader av tempande, ägglossningstestande, uträknande och väntande kändes evighetslånga. När man sen såg doktorn lägga pannan i djupa veck och säga att: "det borde ha tagit sig vid det här laget", ja då kändes det ganska hopplöst.

Jag kommer aldrig att tro på att dåtidens myckna tänkande på graviditet spelade in. Nej, jag tror mer på att jag använt hormonspiral och bantat ungefär hela tiden. Strax innan Lussi blev till lade jag om kosten till LCHF och har fortsatt så. Har heller inte använt hormonpreparat sedan dess. Bara min egna teori. Oavsett om jag har rätt eller ej så önskar jag av hela mitt hjärta att alla som kämpar skall få uppleva samma fantastiska vändning.

Johanna w.: Tack så jättemycket :heart:

ilindstrom: Tack Ida :heart: Jag vill gärna tro på en rakare väg jag också.

:idea: Jag får se till att lära mig av min underbara Leia. Hon är en person som alltid lyckas hitta det fina i alla kråksånger. Som idag då vi fikade på eftermiddagen och hon åt grevéost (med stora runda hål i) för första gången:

Leia: Mamma, det är nån som har ätit på osten :shock:
Mamma: Det kanske är en liten mus :?:
Leia: Ja... men det var ju tur att den sparade så mycket till oss andra så vi också får smaka :thumbsup:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy, jag är urusel på att räkna :roll: - vilken vecka är du i nu? Du måste vara en bra bit på väg, eller hur? Och ska ni ta reda på vilken sort det är denna gången också?
( :oops: Oj, vad nyfiken jag är, men det är så SPÄNNANDE ju!)

Puss!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nancy skrev:Om jag får kommentera ovanstående lite mer seriöst än situationen kräver så har jag funderat en smula på om min gamla stork-tråd kanske kan te sig hånfull mot de som enträget kämpar för att få barn.
Alltså inte funderat med anledning av ditt roliga inlägg kattklo :wink: :heart: Nej, funderingen hade jag långt innan.

miar70: Inte mer än v.10. Men ser ut som v.20 :wink: BF blir väl i början av oktober men om man räknar bort några veckor pga snitt så blir det en septemberbebis. Jo, kommer att ta reda på sort denna gång också.

:heart: Kram från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, men tio veckor är ju en fjärdedel av graviditeten! Att du ser ut som i vecka tjugo, det känner jag igen :roll:
:idea: Och nu förstår jag ju varför du inte dykt upp i "inte viktväktartråden" också :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Nancy skrev: Strax innan Lussi blev till lade jag om kosten till LCHF och har fortsatt så.
Och själv vill jag gärna tro att Vera är ett resultat av min kostomläggning till GI. Det tog drygt ett halvår, sedan var saken "biff" :D
:idea: Jag får se till att lära mig av min underbara Leia. Hon är en person som alltid lyckas hitta det fina i alla kråksånger. Som idag då vi fikade på eftermiddagen och hon åt grevéost (med stora runda hål i) för första gången:

Leia: Mamma, det är nån som har ätit på osten :shock:
Mamma: Det kanske är en liten mus :?:
Leia: Ja... men det var ju tur att den sparade så mycket till oss andra så vi också får smaka :thumbsup:
Jaa - Leia ÄR underbar! Ett tips, Nancy: Be henne berätta en saga el dyl för Lussi och spela in henne på band - jag lovar att hon kommer att uppskatta det som vuxen :thumbsup: En citatbok är inte heller dumt, men du som är så välorganiserad har säkert redan en :wink:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Ett jättegrattis till! Vilken rikedom! All lycka!
:heart: Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

:shock: :heart: :wink:

Jag häpnar...och blir så glad!!! Här hänger man inte med i svängarna :D Många grattiskramar och lycka till! Och ja, jag ska följa "återkomsten".

8)
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nej inte kan det uppfattas hånfullt! Det tror jag verkligen inte. Er oro var ju helt verklig! Det kanske snarare uppfattas hoppfullt om någon går int iden tråden och läser och samtidigt ser din signatur.
Det ser ju onekligen hoppfullt ut! :D

Jag skulle så gärna vilja se en bild på er treklöver jag... :oops:
På tal om nyfiken. :wink:
Och sen fyrklövern. Fyrklöver. Kan ju inte bli bättre.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:shock: Grattis :heart:

Återkommer...

Kram *f*
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Wow! Vad coolt.

Hoppas graviditeten går bättre denna gång, tänk att en fjärdedel redan har gått, tjip-tjop.

Stor grattiskram,
Piggelin
Nancy

Inlägg av Nancy »

miar70: Fast det skulle sannerligen behövas... :roll: Kommer att sluta som ett hus innan denna resa är över. Ett höghus. På tvären :?
wifsta skrev:Jaa - Leia ÄR underbar! Ett tips, Nancy: Be henne berätta en saga el dyl för Lussi och spela in henne på band - jag lovar att hon kommer att uppskatta det som vuxen :thumbsup: En citatbok är inte heller dumt, men du som är så välorganiserad har säkert redan en :wink:
Tack för jättefina tips :heart: Organiserad :?: Sure 8) (Kanske ser ut så av min felskrivning i ett tidigare inlägg :lol: ). Kämpar med att få ordning på foton från då Leia föddes... :roll:

Härligt att även du upplevde bättring via kosten :D

Stilla: :heart: :D Tack.

Pia Pojkmamma: Åh vad roligt att få din hälsning :heart: Hoppas allt är väl med dig och dina pojkar :D

kattklo: Tack :heart: Känner mig lättad av att läsa dina ord :D Om foto: kan inte du pm:a adress så skall jag försöka få iväg ett nytaget foto av barnen :?: Kanske kan jag få se ett foto av dina också [-o<

*frieda*: Tack :heart: Och grattis en gång till :heart:

Piggelin: Tack för grattiskramen och uppmuntrande ord :heart:

:heart: Kram från Nancy
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Trodde som några andra att det var en gammal tråd som aktiverats men så är det en NY!!!!
WOW, grattis i mängder :D
Ser fram emot att följa dig/er än en gång. Det brukar vara spännande som en thriller :wink:

KRam
Sophie
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"