Matschema för 7,5 månaders

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
helena&felix

Matschema för 7,5 månaders

Inlägg av helena&felix »

Hej,
Vi kurade vår nu 7,5 månader gamla son för 2 månader sen med förvånansvärd framgång. Nu har det blivit dags att ändra schemat och gå ner från 3 till 2 dagslurar, men då har jag svårt att få till måltiderna på förmiddagen på ett bra sätt, och undrar om ni har några idéer för hur jag ska lägga upp schemat. Hur många gånger per dag ska en 7,5 månaders äta egentligen?

Nu blir han blir hungrig med 3 timmars mellanrum nästan på minuten, och är väldigt svårmatad när han inte är tillräckligt hungrig eller för trött.

Förslag på nytt schema (exkl förmiddagsmålen eftersom jag inte vet hur jag ska placera dem):

8.00 väckning + amning
11.15-12.45 sova
15.00 välling
15.45-17.15 sova
18.00 middag (mat+frukt)
20.00 nattslurk (välling)
20.30 sova natt

Tack, tack, tack för alla idéer!

/Helena

PS. vet inte om den här frågan platsar på det här forumet eller om det ska vara på SHN-forum. Om ni proffsare har synpunkter på det så säg till så flyttar jag det!
HELENA&FELIX
Två söner:
Felix född 080724, kurstart 090102
Max född 110212, kurstart snarast möjligt
helena&felix

Inlägg av helena&felix »

Hej igen,
Jag hittade just en fantastisk tråd under klistrade favorittrådar med en mängd olika schemaförslag som var precis vad jag behövde. Där ar jag fått den inspiration och de tips jag behövde och gjort ett nytt schema.

Så, jag ska inte ta er tid med denna fråga! Kanske borde jag ha letat runt lite mer innan jag startade den här frågan. :wink:
Forumet är verkligen fantastiskt, här hittar man svar på alla frågor!

/Helena
HELENA&FELIX
Två söner:
Felix född 080724, kurstart 090102
Max född 110212, kurstart snarast möjligt
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:idea: :thumbsup: :D
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"