Nåja, i övrigt så återkommer jag om framtiden snart. Vad ska DU göra Ewa?
Surkål och ödlor
-
TorpSara
Femlingar TorpanTorpSara skrev:Idag kollade vi upp om hormonerna hade haft nån inverkan på ägglossningen. Det hade de... Fem, minst, redo att ägglossa. Kallas överstimulering.Ingen tandborstning denna gång alltså, risken för flerbörd är STOR.
Nåja, i övrigt så återkommer jag om framtiden snart. Vad ska DU göra Ewa?
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
Fem på en gång - jo, det vore just något det
Vad jag ska göra - eller gör - är att läsa på distans. En mastersutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap. Helst skulle jag bli trädgårdsmästare, men när jag nu inte kan pyssla med sådant på heltid för att kroppen fått för sig att det är för slitigt, ja då får jag väl odla lite kultur och daning istället. Väntar spänt på vad du ska pyssla med framöver...
Vad jag ska göra - eller gör - är att läsa på distans. En mastersutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap. Helst skulle jag bli trädgårdsmästare, men när jag nu inte kan pyssla med sådant på heltid för att kroppen fått för sig att det är för slitigt, ja då får jag väl odla lite kultur och daning istället. Väntar spänt på vad du ska pyssla med framöver...
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
TorpSara
Jo, femlingar vore ju SM i stor stil...
Snacka om löpande band.
Spännande med studer, oj vad jag saknar att plugga ibland!
Här rycker det i fingrarna, som vanligt så här års. I morgon börjar jag så! (jag är svår periodare. min trädgård havererar alltid i början på juli så allt växer så man kräks...
)
Spännande med studer, oj vad jag saknar att plugga ibland!
Här rycker det i fingrarna, som vanligt så här års. I morgon börjar jag så! (jag är svår periodare. min trädgård havererar alltid i början på juli så allt växer så man kräks...
Torpan skrev:Fem, minst, redo att ägglossa. Kallas överstimulering. Ingen tandborstning denna gång alltså, risken för flerbörd är STOR.
Jag tycker mig se en röd tråd här... 8)Torpan skrev:I morgon börjar jag så! (jag är svår periodare. min trädgård havererar alltid i början på juli så allt växer så man kräks...
Tänk vad jag tycker om er allihopa!
I helgen ska jag få dutta med en liten Saga.
Kram på er! Jannika
Ewa skrev:Vad jag ska göra - eller gör - är att läsa på distans. En mastersutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap.
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
TorpSara
DET är väl inte melodin för ett lejon? Som dessutom är lillasyster till två storebröder. Då är man inte så lagom.Jannika skrev:Torpan skrev:Fem, minst, redo att ägglossa. Kallas överstimulering. Ingen tandborstning denna gång alltså, risken för flerbörd är STOR.Jag tycker mig se en röd tråd här... 8)Torpan skrev:I morgon börjar jag så! (jag är svår periodare. min trädgård havererar alltid i början på juli så allt växer så man kräks...![]()
Varför göra saker lite lagom?
![]()
-
Fjällfolket
tandborsta järnet säger storasyster lejon 8)TorpSara skrev:DET är väl inte melodin för ett lejon? Som dessutom är lillasyster till två storebröder. Då är man inte så lagom.Jannika skrev:Torpan skrev:Fem, minst, redo att ägglossa. Kallas överstimulering. Ingen tandborstning denna gång alltså, risken för flerbörd är STOR.Jag tycker mig se en röd tråd här... 8)Torpan skrev:I morgon börjar jag så! (jag är svår periodare. min trädgård havererar alltid i början på juli så allt växer så man kräks...![]()
Varför göra saker lite lagom?
![]()
![]()
Blir de FÖR många ställer jag upp..
/Fjällmor
Vilken ide
Fjällmor, jag kan ta en om det blir många Torpan 
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
Social delaktighet
Jo, de säger ju det - en del 8)K-ina skrev:Ewa skrev:Vad jag ska göra - eller gör - är att läsa på distans. En mastersutbildning i biblioteks- och informationsvetenskap.Välkommen till framtidsyrket!!!
![]()
Jannika, hoppas du får gulla med den lilla minimini-madamen. Det är så svårt att komma ihåg hur små de var. Men jag vet att båda mina drunknade i stl 40, som var det minsta man fick tag på. Och tunna små ranglingar, men gud så snabbt de knubbade på sig, raringarna
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Och nu är den borta! Jag missade att den skulle tas bort och missade slutet på "diskussionen" eller vad man ska kalla det... men det kanske inte var nån förlust...Jannika skrev: Tänk vad jag tycker om er allihopa!För min del har tratten inneburit att jag verkligen värdesätter alla er som är generösa, omtänksamma, empatiska och roliga.
Instämmer f ö med Jannika!
Lite mer varma goda lycka-till-tankar skickas till TorpSara!
Åsså lite hälsningar till *frieda* och bebisen, en sån liten har jag nog aldrig hållit i, mina egna har vägt runt 4 1/2 båda två... (I somras träffade jag en bekant som fått en liten för ett par veckor sen, och jag utbrast nåt i stil med att "man glömmer ju bort hur små de är!" och då sa hon, att nu tyckte hon bebisen var riktigt stor, för den hade börjat gå upp i vikt och vägde nu 3 1/2 kg... Hmmm... inte konstigt att jag inte kom ihåg hur små de brukar va, för när mina var så små var de i magen fortfarande...
Torpan - håller tummar och tår, det vet du 
Måste bara få komma med en Vera-kommentar. Maken och hon sitter i köket och fikar (jag ligger magsjuk i sängen och lyssnar).
Hon konstaterar lite fundersamt att glassen smälter fortare om man delar på den. Maken säger att det är ju lite samma som att potatis svalnar fortare om man delar på den och frågar om hon har någon aning om vad det kommer sig.
Hon funderar en liten stund och kommer plötligt på det
DET HAR KOMMUNEN BESTÄMT
Bara så ni vet
Och så måste jag fråga Ewa vad som hände igår - först grattar du Vera för att hon ska gå på kalas, sedan ska du gratulera frieda till gossen...

/LO
Måste bara få komma med en Vera-kommentar. Maken och hon sitter i köket och fikar (jag ligger magsjuk i sängen och lyssnar).
Hon konstaterar lite fundersamt att glassen smälter fortare om man delar på den. Maken säger att det är ju lite samma som att potatis svalnar fortare om man delar på den och frågar om hon har någon aning om vad det kommer sig.
Hon funderar en liten stund och kommer plötligt på det
Bara så ni vet
Och så måste jag fråga Ewa vad som hände igår - först grattar du Vera för att hon ska gå på kalas, sedan ska du gratulera frieda till gossen...
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
TorpSara
Tänk vad de bestämmer över oss, /LO. Att de ska peta i allting!
Tack alla. Jo, det känns ju onekligen lite spännande, men trillingar känns sådär...
Men jag tackar för erbjudandet, vi får bilda kollektiv i så fall. Storebror (som väntar fyran vilken dag som helst nu) är lovad en också. 8)
Det kanske blir en tandborstning om vi skulle ha svårt att hålla oss. Jag menar, vad är oddsen egentligen? Varför skulle dessa fem befruktas när de senaste 20 inte gjort det....?
Tack alla. Jo, det känns ju onekligen lite spännande, men trillingar känns sådär...
Det kanske blir en tandborstning om vi skulle ha svårt att hålla oss. Jag menar, vad är oddsen egentligen? Varför skulle dessa fem befruktas när de senaste 20 inte gjort det....?
-
Fjällfolket