magläge-något för alla?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
mamma jo

magläge-något för alla?

Inlägg av mamma jo »

Ska snart börja kura min snart 5-månaders einar och försöker införa standardmodellen, är svårt dock då amningen inte funkar så bra. Han har magknip ibland också (bättre nu dock än när han var mindre) men vi har börjat med smakportioner, som han älskar. Nu till min fråga: magläge. Jag upplever att han vaknar oftare och är mer ledsen när han vaknar när han sover på mage..kan detta stämma?
Passar magläget för alla? De ska ju sova bättre och djupare men det verkar inte han göra.
Ska jag prova ett par dagar så han vänjer sig?
min sambo är väldigt tveksam till magläget och är orolig för detta med plötslig spädbarnsdöd..jag tänker införskaffa larm men tänker också att han nu är så pass stor att han skulle kunna vända sig själv i sömnen (vilket han ibland försöker..), det borde väl vara ett argument för att det är ok på mage nu?

vill att han ska ha de allra bästa förutsättningarna för en god natts sömn
mamma till 2 underbara pojkar födda
070117
081014
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Jag känner en liten pöjk som hur mycket mamma än försökte aldrig gillade magläge, före han kunde vända sig själv vill säga.
Nu vet jag inte hur han föredrar att sova.

Varför inte träna lite extra på vändningar på dagtid, då kan han snart välja hur han vill ligga själv.

Och du! BVC säger ju att magläge är OK så fort dom snurrar själva. :roll:
Jag säger larm upp till ett år! Beställ. :D

KRAM katten
mamma jo

Inlägg av mamma jo »

till ett år alltså! oj...ska beställa ett
tack!
mamma till 2 underbara pojkar födda
070117
081014
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"