tack för fin resopns!
jo, det är verkligen jobbigt när amningen ej funkar..en orsak skulle kunna vara att han haft ca 7 förkylningar under sitt korta liv och därmed också varit täppt i näsan mycket..men jag vet inte. När det gått några timmar och jag tycker att han borde vara hungrig suger han först men vänder bort huvudet när mjölken kommer..vi kan bara ligga ner och amma, han vägrar att ta bröstet när vi sitter upp! Som det ser ut nu kommer jag amma tills han är 6 månader,sedan bara kanske på morgonen några månader till. Jag kommer dock öka på grötportionerna etc nu framöver. Han älskar gröt, banan och fruktpureer, vilket är roligt. Han vill dock inte ta flaskan vilket är väldigt synd
-någon som har tips på hur man kan få honom att ta flaskan?, vill gärna att han ska dricka välling senare
-vad kan detta amningsstrul bero på? Någon som känner igen sig?
Har provat att erbjuda bröstet ofta också, han har snuttätit enda sedan han var yttepytte och det är ganska begränsande då man ammar innan tex handling, går ut och så halvvägs till affären vill han äta igen och så kan vi inte sitta upp och amma..han blir bara arg om jag trugar. Känns tungt.
hoppas på bättring nu när jag följt schemat några dagar. Kurningen får vänta lite tills han gått upp som han ska. Förstår inte hur han inte kan följa sin kurva, hans lår är de mest gosiga, mysiga tjocka bebislår man kan tänka sig!
oj vad långt det blev, hoppas någon orkar läsa
sköt om er!