Hej!
Snart ska vi dra iväg till fjällen och vi måste åka ca 45 mil(5 timmar) första sträckan till min pappa där vi ska övernatta ett par dagar innan vi åker nästa 25 mil. Förut innan vi kurade Olle fick han sova så mycket han ville i bilen och det brukade han göra, te x när vi åkte till Norrland(40 mil) så sov han 2 lurar på sammanlagt 2,5-3 timmar).
Nu har vi en rutin där han sover middag i 1,5 timme mitt på dagen och sen är han vaken till 7. Det är stört omöjligt att hålla honom vaken när han blir trött i bilen...
VIll inte sabba något då hans sömn fungerar helt fantastiskt nu... Hur ska vi göra?
åka bil långt
Hej!
Den första dagen ska ni ju åka långt så då skulle jag nog tänka "en gång ingen gång" om det skulle bli lite tröttigt. Bjuda på någon 20 min kanske i så fall. Annars kan man ju stanna till någonstans en kort stund när tröttheten smyger på, lite luft brukar pigga upp. Antar att ni gör ett stopp för mat osv också?
Den första dagen ska ni ju åka långt så då skulle jag nog tänka "en gång ingen gång" om det skulle bli lite tröttigt. Bjuda på någon 20 min kanske i så fall. Annars kan man ju stanna till någonstans en kort stund när tröttheten smyger på, lite luft brukar pigga upp. Antar att ni gör ett stopp för mat osv också?
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen