Nu var det ett tag sedan som jag skrev något här inne. Men nu är jag ute efter lite tips och råd igen som jag vet att ni är så bra på!
Det gäller min 6½-åring som har blivit så argsint och trotsig (igen) Jag vet att detta är klassiskt för 6-åringen och jag har sett honom sådan här tidigare, men nu vill jag hitta ett sätt att ta honom ur det här. Han verkar ha det jobbigt.
När man är själv med honom fungerar det jättebra, det är när vi är hela familjen tillsammans som han verkar ha svårt att veta hur man uppför sig.
Den förändring som har skett i hans liv är att han har börjat förskoleklass. Han säger att han trivs och jag vet att han har kompisar där. Jag har även börjat jobba efter att ha varit hemma med lillebror i 2 år. Så vi får ju inte längre lika mkt tid för varandra.
Han har haft sådana här perioder förr och har efter det varit strålande glad en lång tid. Självklart är han ju inte arg och ledsen hela dygnet utan har såklart sina glada stunder med så han strålar! Jag vill att min gulliga lilla kille kommer tillbaks, mest för hans egen skull förstås men även för övriga familjen, lillebror som har sett upp till storebror så mkt har nu börjat tappa lite av förtroendet.
Tacksam för lite råd!