Melodifestival -09

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D

Så var det dags igen då!

Redo?

Jag har NOLL koll inför kvällen, så det ska bli extra spännande!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Mia, det hade kunnat vara jag som skrivit det. Ingen koll. 8)
Vi ses väl sen med kommentarer :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Alltså. Vad var detta??? Sämsta omgången hittills. Idag ligger i alla fall min telefon stilla och lugn.

Agnes - Hon hade förutsättningar att vara snygg och cool. Ok, snygg går väl inte att säga något om, men lite för trist låt.
Piloterna - Ok, detta var rätt bra. Bra dansare och Becker sjunger bra. Men ändå inte tillräckligt bra
Gottland - Lite fina partier, men alldeles för trist
Saleen och Norge - Så snygga och bra tjejer och så sjunger de en så URTÖNTIG låt.
Thorleifs - Jo de gör sin grej, inget fel med det. Men hur kan en person vara frontfigur i 30 år utan att utstråla ETT SKIT. För mig obegripligt.
Sarah - Fin röst, men nä. Det var för trist
Tre unga killar - det bästa idag. Lite kul med blandat språk
Marleena Ernman - jo, kanske det går hem i stugorna, men inte hos mig.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tror jag skriver under på nästan allt, /LO... förutom de tre unga killarna, det var inte min grej alls.

Agnes vidare :shock: nä, hon var ju så tråkig :sleep: Jag var bombis på att piloterna skulle gå vidare, fast nog tyckte jag att jag hört den låten förut :-k ...

Nästa duell: måtte inte Thorleifs gå vidare... jag tyckte själva Thorleif såg virrig och småsenil ut, de fick ju leda honom av scenen. Nä, det måste bli operatjejen (tjej ja - hon är samma fina årgång som jag ju!).

Men helt klart sämsta omgången hittills.
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tyckte nog Agnes var aningen bättre i andra omgången, lite tuffare. Piloterna tyckte jag bara blev jättedåliga när man hörde snabbgenomgången.
Sarah har ju sån röst, men jag tyckte verkligen inte låten gav något alls.
Malena (hette hon visst) ser ju aning äldre ut, tyckte jag då. Låten är ju lite cool, men tyvärr för mycket darr på rösten för min smak ;)

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Det var absolut sämsta omgången hitills, jag brukar vara stensäker på vem jag ska rösta på, men nu. NEJ, ingen.

Aftonbladet skrev upp Sara Dawn Finer, så jag såg framemot en superlåt, MEN blev besviken på tråkighetsfaktorn i hela låten, inte ens ett pampigt framträdnade räddade låten.

och jag instämmer om de tre unga killarna, inte riktigt min genre men ändå en behållning av kvällens starfält.
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Håller med er om att det var den sämsta omgången hittills! Jag missade visserligen förra veckan, men det kan knappast varit värre ;) Piloterna var de enda som föll mig påläppen, och ja Mia, visst tycktes låten bekant! Eller låter den väldigt lika någon av deras andra låtar?
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Om jag får fortsätta gnälleriet så tyckte jag överlag att musiken hördes mycket mer än sången. Och att fläkten är rejält överanvänd :roll: jag trodde fläkteran försvann iom Carolas "fångad av en stormvind" men jag hade nog fel...
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Piloternas låt är ju "Eye of a tiger", eller ialla fall en textrad som nästan var identisk (vilken har jag ju redan glömt :roll: )

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Filip

Inlägg av Filip »

Marleena Ernman bästa framträdandet i festivalen på länge tycker jag, och viken röst :D
Plastpappa till tre, pappa till tre
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag håller med dig Filip, Ernman har pipa men när hon ska sjunga med vanliga poprösten låter det erbarmeligt B. Tur att kempe inte hade så många såna partier och de var korta. Men vad gör det när en nästan-Gävle-brutta (*frieda*s Sandviken) gör entré. Hon är förlåten. Dessutom tror jag att det skulle gå hem internationellt. Dock inte min kopp te.

Urdålig omgång, håller med. Jag zappade över till andra program mitt i låtarna mellan varven (DÅ är det kasst). :lol:

Jag gillade Sarahs låt och framträdande, bättre än piloterna (tror jag, en av mina zapp-låtar, haha!).

Kram Jannika
Bibban

Inlägg av Bibban »

Jag håller med dig, Filip!!!!
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Det var en urtrist omgång :sleep: igår.

Klistrar in LO,s mall:(tagit bort det jag inte höll med om)

Agnes - :thumbsup: Jag tycker Agnes var jättebra igår.Den bästa av dom alla.
Piloterna - :thumbsup: Ok, detta var rätt bra. Bra dansare och Becker sjunger bra.Ville haft dom i final oxå med Agnes.
Gottland - :sleep:
Saleen och Norge - :sleep: Urdåligt!Den ena av tjejerna måste absolut visa sina nyinköpta bröst i en vågad urrigning.Billigt!
Thorleifs - :sleep:
Sarah - :sleep: Fin röst, men nä. Det var för trist
Tre unga killar - :sleep:
Marleena Ernman - :thumbsup:
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hoppar på här. Jag har ju ändå kollat alla avsnitt och tycker det är lite kul. Men håller ju helt med om att det var en tråkig omgång i helgen. Mina reflektioner:

Agnes - Brukar tycka att hon är tråkig men nu var hon rätt ok ändå. 8)
Piloterna - De ser lite töntiga ut tycker jag, men låten är sådär trallvänligt glad så den gillar jag! :wink:
Gottland - :sleep:
Saleen och Norge - Billigt var det ja. Låten är dålig och de enda jag ser är ett par bröst och ett par ben. :-s
Thorleifs - Nej... :roll:
Sarah - Fin röst, men låten är lite tråkig. Fin sol i varje fall! 8)
Tre unga killar - Nja, refrängen är lite som en Mendeslåt, men nej... :?
Marleena Ernman - :sleep:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hej på er melodifestivaldiggare! Jag missade tredje uttagningen, hade tänkt kolla den på nätet, men har inte gjort det hittills, det känns inte så angeläget när det kommer till kritan...

Men: Är det nån som fattar var internationella juryns val kommer in i bilden? Alla som de valt (som jag sett i a f) har ju redan gått till andra chansen? Får de sjunga två gånger i andra chansen då, eller??? Fattar inte...
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"