Tack så mycket för era svar!
Jo, jag har redan börjat ta itu med storgummans "kvällsjidder" och det blir nu lugnt lite snabbare.
Angående lillan så ÄR hon väldigt van vid höga ljud, hon har sen hon föddes sovit dagtid i sin vagn som står i hallen, (förutom när hon sover ute) där ju folk och fä kommer och går. Vår nedervåning består i stort sett av ett enda stort rum så det låter liksom lika mycket var man än befinner sig. Och storsyrran är inte särskilt tyst dagtid heller...

Nu har jag börjat lägga lillan för natten i hennes säng som står i vårt sovrum på övervåningen, med öppen dörr. Då slipper hon i alla fall en massa spring runt sig och somnar nu lugnt och stilla utan assistans i sin säng på kvällen.

(Förut sov hon i vagnen på kvällen och vi tog med henne upp när vi gick isäng själva.) Men ljud hörs väldigt bra däruppe så det är inte helt tyst.
Så jag kanske funderar lite i onödan? Annars ska jag köra med musiktipset Anna! Förresten vill jag bara presentera mig lite snabbt nu när jag börjat vara lite aktiv här, för vi har nämligen träffats. När du föreläste i Skellefteå var jag den sista vid boksignerings-bordet och du skrev fel i min Barnabok, så jag fick en ny... Förstår att det är svårt att minnas alla du träffar, så jag blir inte ledsen om du inte minns mig!

Jag skrev i alla fall till dig i gästboken sen och som svar skrev du att du var mycket glad över att mina småttingar hade en mamma som jag. Vill bara säga att jag blev så glad över dom orden att tårarna steg i ögonen!