Hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
jozzan

Hjälp!

Inlägg av jozzan »

Nu ligger min lilla flicka och skriker och ingen ramsa hjälper, vad ska jag göra. Är klar med uppföljningsveckan.
Jozzan, mamma till Märta 080709. Kurstart 14/2
kiki

Inlägg av kiki »

Hej Jozzan

Jag har inte bakgrunden i din gamla tråd men,
nu måste du lita på dig själv, vad behöver hon.

Du har ju kris verktyg använd dem om du behöver. Om du går in och solfädrar så är det bättre att ge en långing än att behöva gå in en gång till.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
jozzan

Inlägg av jozzan »

Fick panik. Lade henne som vanligt och var för första gången inte det minsta nervös för det har gått så bra de andra kvällarna. Nu först tystnade hon, skrek i 1h 5min. Inte acceptabelt. Var in (tyst) bytte kissblöja i mörkret och höll händerna på henne tills hon var avslappnad. Ramsade mig ut, då gav hon ifrån sig ett avgrundsvrål som jag inte hört förr...grät sedan och klagade om vart annat i 40 min till. Jag avvaktade. Blev detta rätt? Hur dåligt mår hon nu? Var gjorde jag för fel? Ska jag avbryta?
nilam

Inlägg av nilam »

Absolut inte :evil:

Ikväll ställde hon frågan, big time, tycker bara du ska glömma den här nattningen, du vet hur du ska göra och sätt på dig den dubbla attityden imorgon, stampa takten när du ramsar, grina med ansiktet, sjug din ramsa, le när du ramsar, bara du gör det med den fulla övertygelse som tösen behöver

Du ska se att det blir mycket bättre imorgon :D

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
jozzan

Inlägg av jozzan »

Tack för det jättebraiga svaret!!! Är gräsänka för tredje kvällen så hon kanske har kommit på att vi är ensamma nu och testar mig lite extra? 4 tänder på väg oxå... Ska skriva i min vanliga tråd i fortsättningen. Om detta händer imorgon fortsätter jag väl på samma sätt..? :?
duggan

Inlägg av duggan »

DU har full koll på läget, ingen pappa behövs för att hålla ordningen :lol: :wink: 8)

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"